Mot en ny vecka

Idag har varit en rätt kass dag. Jag har haft en migrän som legat och grott ända sen i onsdags och den ger inte med sig! Jag vaknade med en lätt känsla av den imorse och den gör sig påmind hela tiden, men zomig funkar inte. På kvällen var det riktigt jobbigt och jag kunde inte göra annat än ligga i soffan och bara önska att dagen är över.

Vendela verkade tro att vi vred klockan åt andra hållet i natt. Hon sov middag redan vid 11 (dvs tio gårdagens tid). När hon vaknade kom faster och hämtade henne och så tillbringade de hela eftermiddagen hemma hos faster. Richard var och repade och jag tänkte åka upp till stallet för att hjälpa Emma med Bella igen, men biljäveln startade inte! Efter att ha ringt min far och bett honom hämta mig insåg jag att det nog var tal om soppatorsk. Bensinen var visserligen inte slut, men bilen stod i rejäl lutning så det den låg på fel stället i tanken. Jag vågade inte rulla ner på gatan och hoppas att det var problemet, utan jag tog till nödlösningen med att bli skjutsad av pappa istället. Senare på eftermiddagen fixade Richard bensinen så nu har jag en snäll bil igen :-)

Lastningen med Bella gick lite bättre idag än igår. Först gick hon in en gång utan några större problem. Men när jag skulle gå in andra gången med henne gick det inte alls. Vi hade lite olika åsikter ett tag, men sen gav hon med sig och gick på utan några problem. Därefter gick det jättebra och vi stängde även luckan och lät henne stå i transporten och äta hö ett tag. Det gick jättebra!

På tisdag försöker vi oss på att faktiskt åka iväg med henne också.

Resten av eftermiddagen ägnade jag åt att städa här hemma. Jag hann inte med dammsugningen, men i övrigt är det mesta klart.

Nu ska jag ge mig på den där jobbiga söndagsduschen och sen ska jag läsa in mig lite på mina lektioner för morgondagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0