Oskyldigt anklagad!

Idag vid middagsbordet sa Vendela plötsligt "Mamma pruttat", vilket verkligen inte var sant! Jag nekade högljutt och då tyckte hon och pappa att det var hysteriskt roligt så hon fortsatte med "Mamma bajsat". Sen lutade hon sig framåt och sa "Uss, lutta blä" och viftade med handen framför näsan. Tack för den liksom! Sen satt både hon och hennes far och höll för näsan.  

Den här veckan har hittills gått hur smidigt som helst! Jag har ju så få lektioner att det nästan känns löjligt! Men det är oerhört skönt att kunna gå hem från jobbet och faktiskt känna sig färdig för dagen. Jag har ju bara sex lektioner i veckan som ska planeras och fyra av dem är just nu grupparbeten så det är minimal planering och knappt nån rättning. Men så har jag fortfarande en megabunt kvar från mina hysteriska veckor också så jag är ju inte helt sysslolös.

Igår kväll gav jag mig på en rejäl promenad upp till stallet för att hjälpa Emma med Bella. Hon är bra envis den där hästen emellanåt. Men samtidigt är hon väldigt trevlig när hon väl går med på att göra det man ber henne om. Eftersom jag hittade min Ipod-sladd innan jag gick ut så kunde jag lyssna på ljudbok under promenaden. Det blir så mycket roligare att gå då.

Jag var inte hemma förrän efter halv elva, men jag tänkte att det inte gjort något eftersom jag hade sovmorgon till sju imorse. Dessvärre hajade inte Vendela det där med sovmorgonen, utan hon vaknade halv sju (igår började jag väcka henne halv sju och då tog det tjugo minuter att få henne ur sängen) och var hur pigg som helst. Det hade väl inte varit så farligt om hon hade kunnat ligga i vår säng och titta på Mamma Mu den sista halvtimmen, men just i morse var det tydligen väldigt svårt att låta bli att kommentera ALLT som hände på filmen. "Mamma, Mamma Mu bada", "Mamma, Kråkan dansar" osv kontant i en halvtimme! Det är tur att hon kommer undan med att vara så söt!

Nu blir det sängen. Imorrn har jag sovmorgon på riktigt för Richard tar Vendela tills han åker till jobbet och sen fixar jag henne till dagis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0