Sista dagen

Så var det sista dagen på det här lovet. Lite jobbigt känns det, men vårterminen är ju klart lättare än höstterminen och mitt schema lättar ju, så det kommer att bli jättebra! Och snart är det ju påsklov!

Imorse var Vendela tillbaka i sin rutiner och vaknade innan sju. Men sen somnade hon faktiskt om i en timme! Därefter var det 30 minuter med Mamma Mu i vår säng innan vi klev upp.

Eftersom huset fortfarande saknar frukost kokade jag gröt till mig och Vendela. Jag tyckte det var gott, medan Vendela spottade ut första skeden över hela köksgolvet...

På förmiddagen åkte jag och Vendela upp till stallet och hjälpte Emma med lite mockning och longering. Vendela tycker det är superroligt att plocka hästbajs i sin lilla skottkärra! Fast ännu roligare är det att klättra upp på upphöjnaden och mata katterna!

När vi åkte hem somnade hon i bilen och sov medan jag klädde av henne och förflyttade henne till sängen.

Senare på eftermiddagen var hon med mig till ett möte på förskolan och på kvällen fuskade vi med pizza till middag. Vendela var inte alls lika trevlig att ha med sig som hon brukar. Hon spottade mat på golvet, sprang runt och skrek och öppnade alla tänkbara dörrar. Sen när vi klädde på oss så rusade hon iväg till ytterdörren och där lyckades hon på nåt sätt klämma fingrarna så det tänkta mysiga utemiddagen slutade med illtjut.

Väl hemma, badad och med tänderna borstade, somnade hon utan ett pip. Får se hur hon mår imorrn. Hon kändes inte helt på topp under eftermiddagen, men kanske var hon bara trött efter den hårda helgen.

Nu ikväll blir det Wallander innan det är dags för sängen. Jag unnade mig en Ben&Jerry, men hade nog inte riktigt rum för den i magen efter pizzan. Men har man köpt och bestämt att man ska äta, då pressar man! Den blev inte heller lättare att få ner när den otäcka filmen får mig att må illa. Men nu är den slut och jag mår ännu mer illa. Men jag ska försöka komma ihåg den här känslan nästa gång jag får för mig att jag är sugen på glass!

Imorrn blir det jobb igen. Lite drygt att ha ett möte klockan fyra när min sista lektion slutar 11.30... Men jag får väl förhoppningsvis en hel del pappersjobb gjort!

Kommentarer
Postat av: tant tina

Jag har följt din blogg sedan Vendela föddes, men nu tror jag att jag måste sluta. Din förbannande migrän har smittat. 3 anfall på mindre en en vecka.

2012-03-05 @ 17:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0