Tårar i floder

Jag har precis tittat på Skavlan och jag grät floder när han intervjuade föräldrarna till lilla Madeleine som försvann från en semesterort för fem år sedan. När den händelsen var på tapeten lät det fruktansvärt med att ett barn blivit bortrövat, men det var en nyhet bland många andra. Idag när jag själv har barn är det helt omöjligt att förstå hur man nånsin skulle kunna leva vidare efter att ha förlorat sitt barn. Nånstans tänker jag att det måste vara lättare (fast fortfarande totalt omöjligt) att ha ett barn som dör än att få ett barn bortrövat. Ett dött barn lider inte mer, men ett bortrövat barn kan råka ut för precis vad som helst.

När man hör och läser om allt som kan hända barn så är det nästan som att jag ångrar att jag skaffat barn. Hur ska man kunna skydda sin unge från allt hemskt som kan hända? Nu kommer visserligen jag aldrig att låta mina 2- och 3-åriga barn sova ensamma på ett hotellrum medan jag själv är ute och äter (som i Madeleine-fallet), men det finns ju så mycket annat som kan hända! Hur sjutton ska man kunna bli annat än en extremt överbeskyddande förälder?

Innan kvällen förstördes av alldeles för många tårar åt vi en väldigt god middag. Jag bestämde mig för att testa ett dyrare kött på Ica (Scans hängmörade rostas) och det var värt vartenda öre! Köttet var verkligen mört och gott och så sällan som vi steker på en riktig biff så kommer vi nog fortsätta att lägga några kronor extra för bra kött.

På dagen jobbade jag förstås och fick en del gjort. Sen fick jag migrän också och den var riktigt elak och tog ett bra tag att bli av med.

Jag och Vendela tog en tur till centrum också för middagshandling och för att kika om vi behövde nåt från Lindex. Egentligen behöver hon ofodrade regnkläder, men jag kan inte riktigt förmå mig att köpa det från Lindex där det kostar 500 kr när ett riktigt kvalitetsställ från typ Didriksons eller McKinley kostar 600-700. Då lägger jag hellre de extra hundralapparna och får ett garanterat regntätt ställ. Jag är trött på halvbra, lite billigare ställ som ändå läcker in vatten!

Snart blir det sängen. Imorrn ska jag, Emma, mamma, pappa och Vendela till ett ridhus och se hur Bella funkar där. Spännande! Resten av helgen är oplanerad och det är så himla skönt! Fast jag har ju en del att jobba med, men det blir det nog också tid till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0