Tillbaka på jobbet

Då var det tillbaka till verkligheten igen. Efter två långa dagar i sängen med Brothers and sisters-maraton och diverse krämpor i kroppen efter alltför mycket liggläge var det dags att gå till jobbet igen. Hade jag haft en vanlig dag hade jag varit sjuk en dag till, men nu hade jag bara en enda lektion och eftersom den lilla lektionen ger lika mycket betalt som en full arbetsdag så såg jag till att masa mig iväg. Jag smittar ju inte längre så det var bara orken det var fel på.

När jag kom hem dök jag ner i sängen igen, men efter att ha återhämtat mig där en stund har jag faktiskt kommit igång på riktigt. Jag promenerade och hämtade Vendela på dagis och sen var vi ute en stund när vi kom hem.

Innan jag hämtade Vendela gjorde jag en impulsbokning av en kryssning till Riga. När jag har lov vill jag verkligen komma bort en stund, för det är då man verkligen kan koppla av. Och resorna var inte alltför dyra så för ganska precis 2 lakan fick jag hytt med havsutsikt, två buffémiddagar, två frukostbufféer och bussresor till och från båten för hela vår familj. Det var det absolut värt eftersom jag ville göra nånting lite extra för pengarna jag fick när jag sålde Dandelion. Från början var det ju planerat en tvåveckorstripp till typ Dominikanska republiken eller nåt liknande, men så sjönk ju värdet på honom till mindre än hälften och en fet skatteräkning damp ner i brevlådan så en dag i Riga får väl vara näst bästa alternativet. Jag känner mig nöjd iallafall för jag har aldrig varit i Riga. Nu ska vi bara fixa pass till Richard och Vendela så vi kan se något av staden också.

Jag och Vendela hittade förresten massor av tussilago på tomten. Vi är säkert sist med att se vårblommor, men jag skyller på magsjukan! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0