Det där med magsjuka...

Just när vi trodde att vi sluppit magsjuka så vaknade Vendela mitt i natten och spydde. Det är ju lagom roligt att kravla sig upp klockan ett för att ta hand om ett hysteriskt barn, försöka byta alla sängkläder inklusive kuddar och täcken och samtidigt försöka undvika att bli smittad själv.

När ett litet barn blir så sjukt som man blir av magsjuka så känner man sig oerhört otillräcklig som mamma. När ens barn gråter hysteriskt av ångest för kräkattackerna och man ingenting kan göra känns det som att hjärtat ska gå sönder. I såna situationer förstår man på nåt sätt hur skört livet trots allt är, även om magsjuka inte på något sätt är dödligt.

I två timmar satt hon i soffan med sin pappa för att titta på film och fortsätta kräkas om vartannat. Jag fick ligga i sängen för att kanske lyckas undvika att bli sjuk inför tårtkursen som börjar imorrn.

När jag åkte på förmiddagen var Vendela mycket piggare men hon vägrade äta eller dricka något.

Min arbetsdag var lätt avklarad och direkt efter den åkte jag till tårtbutiken i Veddesta för att införskaffa det jag behöver till kursen. Därefter plockade jag upp mina systrar i Jakan för att besöka en ridsportbutik i Bro innan vi åkte vidare till stallet där vi träffade Cissi för lite träning med Bella. Hon var verkligen en helt annan häst idag och det var jättekul att se vad hon faktiskt kan! Och det är oerhört skönt att ha någon med sig som vet hur man ska göra med henne så hon lär sig på rätt sätt.

Till middag blev det lite schysst kött med potatisgratäng och vitlöksbröd. Sen har det tvättats i flera gånger och jag har packat inför morgondagen. Nu blir det lite glass innan sängen ropar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0