Den förädiska magsjukan!

Tårtkursen i helgen gick super! Det var jätteroligt att få redskap till och kunskap om spritsning! Jag kunde i princip ingenting om sånt sen innan, men nu är jag jättetaggad att börja öva för att få upp tekniken ordentligt. När jag kom hem i söndags kväll var jag också supertaggad och slängde ihop en omgång muffins direkt för att ha något att dekorera på måndagskvällen.

Men jag kom inte riktigt så långt. Istället ägnade jag den senare delen av måndagen åt att ligga och spy. Jag som precis trodde att vi klarat oss från att bli smittade, men icke. Jag fick gå från jobbet och kräktes innan jag ens kommit hem. Sen var det bara att ta sig igenom skiten och nu ligger jag för andra dagen i sängen och glor på mina Brothers and sisters-boxar. Förutom att kroppen känns som en 80-årigs så dundrar huvudet med konstant migrän och magen är varken hungrig eller mätt. Jag skulle nog behöva fylla på den med något, men jag är ju inte sugen på nånting alls. Vad jag än tänker på i matväg får mig att vilja kräkas igen.

Jag får iallafall ha sängen för mig själv, Richard flydde fältet för länge sen. Han sover i Vendelas rum, använder egen toalett och spritar allt jag har tagit i. Eller ja, Tuborg envisas ju med att ligga i sängen han också, helst under mitt täcke och där vill jag inte ha honom! Men han vägrar ju fatta det och står och klöser på mitt täcke till jag lyfter på det så han kan krypa in. Och kastar jag ut honom ur sovrummet klöser han på dörren istället. Då är det kanske enklast att ha honom under täcket trots allt.

Nä, om jag skulle ge mig på en skorpa kanske. Det äcklar mig iallafall inte. Sen kanske jag skulle sova en stund, men då kommer migränen tillbaka och jag tog precis en zomig för att bli av med den, så jag vet inte riktigt... Det är som en ond cirkel. När jag bara ligger ner och inte äter så får jag migrän, men migränen gör att jag inte orkar göra nånting annat. Gnäll, gnäll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0