Crosstrainern invigd

Idag fick jag reservdelen till crosstrainern så nu finns det inga ursäkter längre! Upp och igång var det som gällde efter första perioden i hockeyn. Jag hade nån fantasi om att jag sak stå där i vardagsrummet och träna samtidigt som jag tittar på ett avsnitt av Desperate housewifes, en film, eller något annat. Det får nog vänta ett tag. Jag börjar att köra i pauserna. 4 minuter pallade jag, sen stupade jag och efter tredje omgången med fyra minuter var nog Richard på väg att ringa ambulans ;-)  Men satan i gatan vad jag ska träna!

Richard är fortfarande sjuk, dock inte längre dödssjuk så han kunde faktiskt hämta Vendela på dagis. Själv var jag på jobbet mellan halv två och fem. Inte helt fel faktiskt!

Kan förresten berätta att ett mirakel har skett. Nu har det nog gått nästan en vecka sen senaste migränanfallet! Men jag tror att jag har hittat en trigger. Visst att jag får migrän när jag blir stressad och har mycket att göra, men det är ju nånting mer som drar igång värken och nu sedan en vecka tillbaka har jag inte använt parfym en enda gång och det verkar ha gett resultat. Eller så är placeboeffekt. Oavsett vilket så är jag rätt nöjd med att slippa ligga halvdöd halva kvällarna.

Nu när jag ska börja träna på riktigt så är det dags att börja med lite bättre mat igen. Så idag blev det en mustig skaldjurssoppa. Gott som tusan och nästan löjligt enkelt att göra.. Vi har snöat in lite för mycket på pasta eller ris med nåt såsaktigt till. Lite knepigt att komma ur den vanan faktiskt, men med lite planering och googlande så är det inte så svårt ändå.

Nu ska jag sova inför veckans sista arbetsdag imorrn! Godnatt!

Knepigt förresten att man inte kan svara enkelt på folks kommentarer. Men jag skriver svaren direkt under kommentaren så ni får leta lite om ni väntar på svar :)

Kommentarer
Postat av: tant tina

att skicka en kommentar ärinte heller enkelt med alla konstiga koder man måste kopiera innan man kan skicka

2012-05-10 @ 15:51:16
Postat av: Johanna

Nä, det förstår jag! Jag tror inte det går att göra något åt faktiskt, det är nån säkerhetsgrej från dom som står för bloggen..

2012-05-10 @ 22:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0