Det gäller att utnyttja dagen!

Idag är en sån där dag då jag hunnit med grymt mycket. Kanske ska jag minnas det nån dag när jag har dåligt samvete för att jag inte gjort någonting. Genomsnittet är säkert fullt acceptabelt.

Morgonen började kvart över sex (nej, byta blöja på natten var ingen stensäker metod). Då tittade vi på film en stund innan jag orkade kliva upp på riktigt. Sen städade jag och Vendela det sista här hemma. Vi bakade kokosbollar och jag hann till och med duscha OCH slå mig ner i soffan en stund innan gästerna kom. Jag kan inte minnas att jag någonsin hunnit varva ner innan gästerna kommer. Jag brukar ju aldrig vara klar i tid och alltid stå och fixa med det sista medan folket droppar in.

Förmiddagen bestod av ett enda virrvarr med barn och mammor. Fem mammor och sju barn resulterade i en ljudnivå som bräcker dagis flera gånger om. Och jag ställer mig återigen frågan hur sjutton man orkar med som förskollärare? Då är man ju typ en person på lika många barn som det var här. Jösses!

Efter korv, bröd, lite ketchup överallt och ett antal utspillda saftglas var iallafall alla mätta och jag dukade fram efterrätten - som ingen åt av! Tydligen har alla (med Linda undantagen) bestämt sig för att banta? Så nu finns det löjligt mycket fika kvar. Tur att Emma har kalas på lördag!

Vi hann med lite utelek också innan gästerna drog sig hemåt för middagslur. Vendela somnade som en stock och var inte helt lättväckt en timma senare när jag ville ha henne med till stallet. Men med löfte om att få ta med sig kokosbollar till morfar lyckades hon kravla sig upp.

Sen blev det en tripp till stallet där vi hjälpte till att lasta Bella och sen åkte iväg till Håtuna för en ridlektion för Emma. Både häst och ryttare var jätteduktiga! Dessvärre drog jag återigen på mig en migrän, men jag tror att jag faktiskt är stressad. Det är som att jag har planerat in så mycket under de här fyra lediga dagarna att jag blir stressad över att hinna med allt. Det känns ju inte helt sunt. Får försöka tänka på det till nästa gång jag är långledig (vilket är på sommarlovet!!!)

Innan vi åkte hem svängde jag förbi Ica och hämtade ett paket från en tårtbutik. Sen blev det snabbmiddag i form av korv med bröd innan Vendela stupade i säng.

Kvällen har jag ägnat åt att titta på hockey (förbaskat synd att Sverige åkte ur), städa efter gästerna idag och fylla tårtbottnarna inför helgens tårtor.

Nu dimper jag i säng och hoppas att min sovmorgon i morgon ger mig ny energi för just nu är jag dödstrött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0