Det går fort nu

Tiden verkligen rusar förbi. Både med Vendela, med jobbet och ledigheten! Kan inte någon dra i handbromsen?

I lördags var det städning på dagis som gällde. Både jag och Richard var med trots att det räckte med en förälder från varje familj, men vi kände att vi lika gärna kunde gå båda två. Ingen av oss hade ändå något annat för sig och det blir ju trevligare tillsammans. Städdagen blev rätt trevlig och vi fick mycket gjort, även om en del helt klart gjorde mer än andra. Jag köper till viss del att alla är olika mycket engagerade i verksamheten, men är det obligatorisk städdag så tycker jag att alla åtminstone kan försöka få någonting gjort och inte smita undan från precis allting man får i uppgift. Det är ju ändå för våra barn vi städar och för att hålla kostnaderna för städningen nere så att vi istället kan ha hög personaltäthet. Trots olika grad av arbetsinsatser blev vi ändå klara i god tid och kunde gå hem vid tre. Vendela var med i början av dagen och sen kom faster Therese och Sven och hämtade henne så vi kunde städa i fred.

Efter städning och duschning begav jag mig hem till Tiffany och Fredrik för en spelkväll. Vi spelade mitt nya spel som heter "Ticket to ride" och det var jätteroligt! Man fick tänka lagom mycket, det var lagom lätt att förstå och det tog lagom lång tid att spela.

Vi var klara runt 23 tror jag, men jag kom inte hem förrän efter ett för vi fastnade och pratade en massa när spelet var slut. Snälla Richard lät mig få lite sovmorgon i morse så jag slapp gå upp med Vendela vid sex.

Idag tog vi en tur till Kvarnkojan på dagen för en tipspromenad och lite korvgrillning. Det var inte helt självklara frågor och jag är rätt dålig när det kommer till allmänbildning, men jag lyckades ändå få 9 rätt av 12 så jag behövde inte skämmas alltför mycket. Vendela sov under promenaden och vaknade lagom till korven. Fyra korvar tryckte hon i sig till lunch! Hur hon lyckades med det vet jag inte, men det var väl goda korvar.

Sen när vi kom hem bytte jag bara om och cyklade sen till dagis för en intervju med en ny familj. Därefter hade jag lite egentid medan Richard och Vendela åkte ner till farmor och farfar i några timmar. Jag gjorde egentligen ingenting. Jag är ju inte på nåt sätt sysslolös, men det kändes rätt skönt att bara låta tiden gå och fundera över livet.

Nu på kvällen hade jag tänkt att jag skulle gå och lägga mig i tid, men det sprack rejält när jag insåg att tårtbutiken flyttat sina öppettider imorrn till idag! Jag hade planerat in att åka dit imorrn på eftermiddagen under min håltimme för att handla det jag behöver inför lördagens tårtor, men det sprack ju rätt rejält när de nu har stängt imorgon och resten av veckan! Så jag fick göra en beställning på nätet från en annan tårtbutik och det går ju inte snabbt för mig att göra såna beställningar. Därför är klockan nu kvart i tolv och ögonen svider lite skönt. Men jag tänker att jag överlever imorgon och sen är ju resten av veckan redan barnleken!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0