Effektiv dag

Åh, vad jag är trött på att ständigt vara pank! När man tänker att nu, den här månaden, ska vi väl ändå kunna få lite pengar kvar efter att ha betalat räkningarna, då dyker det upp en lite lagom smaskig räkning i brevlådan. Den här gången på Vendelas försäkring på närmare 3000. SURT!

Dagen idag började alldeles för tidigt som vanligt med en unge som för tredje natten i rad lyckats kissa i sängen, trots att hon är blöjbarn fortfarande?! Jag begriper mig inte på det själv faktiskt..

Sen var det min enda lilla lektion på en timme och därefter blev jag såklart kvar på jobbet i några timmar. Men vi elva kom jag iväg och uträttade mina ärenden. Först låna böcker på bibblan i Bro, sen hämta ut ny zomig och därefter handla på Willys. I Willysbladet visade de en bild på en springcykel för 289 kr, men de var ju redan slut såklart. Så jag messade Richard att han skulle titta på om den fanns i Uppsala och det gjorde den, så nu har Vendela äntligen en passande springcykel! Hon skulle testa den nu ikväll men hon har ju inget tålamod alls så när hon inte kunde så gav hon upp. Hur säger man till en 2-åring att man måste ÖVA innan man lär sig något?

Innan Vendela kom hem från dagis hann jag med en lunch i min ensamhet och att baka citrongifflar inför mammaträffen på torsdag. Tänkte försöka hinna med att göra en kladdkaka med kokostäcke också innan kvällen är över. Annars får det bli imorrn istället.

Vendela hann förresten med fem par byxor på kvällen. Det första paret bajsade hon ner. Det andra paret skvätte hon vatten på när hon fick en hink med vatten att leka med ute. Så dom tog hon av sig själv och sprang sen runt naken ute och vägrade förstå att tröja, jacka, byxor och skor är mer lämpligt i det här vädret. Det tredje paret byxor blev blöta när hon ställde sig i hinken med vattnet och det fjärde paret kissade hon i när hon kom in. Så det femte paret fick bli pyjamas och sen blev det sängen så inga fler olyckor kunde ske.

Nu ska jag kika lite på hockeyn innan Desperate housewifes börjar.

Lägger in en bild på UV-dräkten jag beställde så tant Stina vet vad jag pratar om. Det är en baddräkt med solskyddsfaktor 50+ och kallas för UV-dräkt :)

Kommentarer
Postat av: ttant tina

ahaa........... en baddräklt från 30 talet.

Värför inte dela upp försäkringspremien?

2012-05-16 @ 19:59:56
Postat av: Johanna

Jo, det undrar jag med. Men när jag beställde försäkringen så tänkte jag att jag skulle komma ihåg att den kommer att komma i maj och vara på mellan 2000 och 3000 kronor och att det nog skulle lösa sig. Det gör det ju också, men jag kan inte påstå att jag kom ihåg den..

2012-05-16 @ 23:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0