En lång härlig ledighet

Vad de här fem dagarna ledig har varit underbara! På något sätt känns de här dagarna som en mycket längre ledighet än de tio jag hade i samband med påsken. Är inte det bra märkligt? Men då var det så mycket som måste göras så tiden gick så fort. Nu har jag mest gjort ingenting och bara njutit av vädret och tiden med lilla monstret.

Idag fick jag dessutom lite egentid medan Richard och Vendela var och fikade hos några kompisar. Jag passade på att deklarera (fantastiskt roligt) och att fortsätta städa i mitt rum. Och tro det eller ej, men jag sitter faktiskt vid mitt skrivbord igen. Det är en del kvar att fixa, men det går iallafall att få någonting gjort här inne!

Igår var det valborg och det firades med en trerättersmiddag bestående av rårakor med creme fraiche, löjrom och rödlök, grillad fläskfilé med champinjoner och majs samt en mjölkchokladfondant med jordgubbar och glass till efterrätt.

Mätta och belåtna cyklade vi sen ner till brasan i centrum. Det var hutlöst mycket folk där! Tur att Vendela inte förstår vitsen med sockervadd för den kön var sanslöst lång! Några av Richard vänner hade köat i en timme för att få sockervadd! Helt galet!

Vendela hade laddat för brasan med en eftermiddagslur på tre timmar! Men hon behövde säkert sova ikapp lite.

Nu ska jag ge mig på en sån där rolig maskin tvätt innan jag kryper i säng. Har faktiskt jobbat en del ikväll så jag är förberedd inför morgondagens enda lektion på eftermiddagen. Skön start på arbetsveckan! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0