Förskolans dag

Idag fick jag lite sovmorgon. Om man nu kan kalla det sovmorgon att ligga i sängen och ha en unge som springer in var femte minut för att säga eller leka något. Men jag fick iallafall ligga i sängen lite längre än vanligt.

Dagen har ägnats åt att baka till förskolans dag som jag var på nu ikväll. Jag bakade cupcakes med clowner på och cake pops som såg ut som äpplen. Jag har inte kameran i närheten, men lägger upp bilder en annan dag.

Jag och Vendela var på Ica på förmiddagen och på vägen hem frågade jag henne vad hon ville äta och då sa hon "Sushi". Inte mig emot! Sushi blev det, men Vendela åt hela fem bitar, så det blev ju knappt kvar något till mig!

Vid sex var vi på Äppelbo och tittade på barnens uppträdande. Vendela var på ett riktigt skithumör och gnällde konstant och skulle bara sitta i min famn. Och jag var inte upplagd för det efter att ha haft henne klängande på mig i princip konstant de senaste dagarna. Så det blev en rätt dålig förskolans dag för vår del.

Men jag läste att andra haft en ännu sämre dag. Junibacken, förskolan i Skokloster, har brunnit ner helt och hållet. Det är så himla tragiskt! Tänk all dokumentation som om barnens framsteg och utveckling och så är det bara borta allting.

Kvällen slutade iallafall bra med att Vendela somnade utan ett pip och Loreen gick vidare till finalen på lördag!

Nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0