Härliga praktiktider

Jag trivs verkligen på mitt jobb och jag gillar mina elever och att ha lektioner. Men nog gillar jag att vara ledig också! Nu börjar de riktiga glassarveckorna med totalt fem lektioner i veckan! Och eftersom den här veckan är kortvecka så har jag bara tre lektioner!  Så jag slutar 9.20 imorrn och 9.50 på onsdag. Inte helt fel!

Nu idag var det desto längre dag med möten på både morgon och eftermiddag. Jag var hemma till sex och hann inte mer än att äta middag innan Vendela skulle lägga sig.

Kvällen har jag ägnat åt att kika på en leksakssida. Anledningen från början var att köpa en UV-dräkt till Vendela, men det slutade med lite annat också, bland annat ett Lotto-spel som jag funderat på att köpa ganska länge.

Sen har jag förberett lite inför imorrn och min lediga dag också. Jag ska handla, låna böcker och baka. De här kortare dagarna ska jag verkligen använda till att plugga så jag kan bli behörig svensklärare till sommaren. Sen pluggar jag en mattekurs i sommar, en i höst och sen de två sista nästa vår så är jag klar sen! Det kanske inte blir de roligaste kurserna i matten, men just nu vill jag bara bli färdig. Skulle jag vilja läsa nån skojig mattekurs kan jag alltid göra det senare, när jag har min fasta anställning.


Kommentarer
Postat av: ttant tina

ja, nu kommer jag igen med fråga. Vad är en UV-dräkt?? Ja, jag vet att UV står för ultraviolett ljus men vad har det med en dräkt att göra. Du måste skriva så att även folk som är födda på stenåldern förstår :)

2012-05-15 @ 17:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0