Meeen då!

Sjukstugan på Malvavägen verkar aldrig ta slut! Richard började må illa igår kväll och har varit sängliggandes sen dess. Av den anledningen håller vi Vendela hemma också eftersom hon är så väldigt dålig i magen och OM det nu är magsjuka så känns det rätt onödigt att smitta ner hela dagis så cirkusen börjar om igen. Men hon var ju på dagis igår, för då trodde vi att hon bara var lite allmänt kass i magen.

Gårdagens lektion var rätt lätt - inte en enda elev orkade masa sig till lektionen efter studentskivan!

Eftersom jag inte hade någon lunch med mig igår så passade jag på att käka ute när jag ändå var lektionsfri på eftermiddagen. Det blev en baguette med skagenröra på vägen till tårtbutiken i Jakan och den var lika god som alltid!

Efter eftermiddagens sista möte blev det en snabb middag innan jag och Vendela cyklade hem till Cissi för ett Tupperware-party. Vi stannade kanske lite väl länge och var inte hemma förrän vid nio och då somnade Vendela utan en ljud. Tacksamt förvisso!

Nu ska jag passa på att plugga medan Vendela sover middag. Jag hade ju sett framemot en hel dag ensam hemma, men det blir sällan som jag tänkt mig. Och jag vet inte vilket som är värst, att ta hand om en halvdöd Richard eller en helvild Vendela ;-)

Kommentarer
Postat av: Malin

det där med illamående och magsjuka eller nåt åt det hållet, samma sak härjar på jobbet, tre pers kort idag av den anledningen. bara hoppas en annan klarat sig. Krya på er!

2012-05-22 @ 20:26:53
Postat av: tant stina

en sjuk karl såklart

2012-05-23 @ 16:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0