Puh!

Idag var det dags för nationella provet i Matte B-kursen. Jag satt och vaktade provet i tre timmar på förmiddagen. Det ska bli spännande att se resultatet sen.

Efter ordinarie skoltid var det sen dags för  omprov av nationella provet i Svenska B också. Däremellan hade jag en vanlig mattelektion och hann dessutom med en väldigt het diskussion med några elever. Jag kan inte skriva något om det, men man kan säga att det märks att det är dags för slutbetyg! Lägg till det faktum att elever bara tycks ha rättigheter och inga som helst skyldigheter så förstår man varför lärarna behöver sitt sommarlov!

När jag väl kom hem (utan migrän faktiskt) så var det bara att kasta i sig mat och sen cykla iväg till ett faddermöte på dagis. Nu har jag träffat den nya familj som vi ska vara faddrar åt och de verkar jättetrevliga!

Vendela har varit hos farmor och farfar idag och hon är fortfarande riktigt dålig i magen. Richard verkar ha åkt på samma sak han så jag får nog ha Vendela själv imorrn, vilket innebär att jag aldrig får någon tid till pluggandet!

Nu ska jag slappa i min ensamhet i soffan innan jag går och lägger mig. Värmen, proven och de absurda diskussionerna har verkligen tagit på krafterna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0