Shopping!

Igår fick jag ju lite pengar för tårtorna så idag tyckte jag att det var bäst att spendera dem. De kanske hinner mögla eller nåt annars?

Jag och Vendela tog en shoppingtur tillsammans med mostrarna. Först åkte vi till Enköping där jag köpte ett begagnat dockskötbord genom en annons på facebook. Ungefär så här ser det ut med mängder av olika burkar, flaskor och tuber som man måste ha när man sköter dockan.


Vendela älskade det och har stått och skött sin docka hur länge som helst. Hon tog även loss duschmunstycket och kom och tvättade mitt hår i soffan. En rejäl schamponering fick jag!

Efter att ha hämtat skötbordet åkte vi till Skokanonen som har gått i konkurs och sålde ut alla skor med 50% rabatt. Tyvärr uppskattar ju inte riktigt Vendela det där med att prova nya grejer så det var ett rent helvete att försöka få på henne olika par skor. Så till sist gav jag upp och mätta skor med ögonmått. Så jäkla fel kan det ju inte bli när rekommendationerna är att man ska köpa skor som är 1-1,5 cm för stora.

Jag plockade först på mig ett par Kavatgympisar, men började sen av någon anledning att vackla och funderade på om billiga Hello Kitty-dojor inte skulle fungera lika bra på dagis. Jag har alltid förespråkat kvalitetsskor framför billigt tjafs men just idag glömde jag bort varför. Som tur var ringde jag Richard innan jag bestämde mig och bad om hans åsikt. Och givetvis hade han rätt. Dyra skor från Kavat är dyrare för att de är bättre. De var ju gjorda av läder och andas därmed betydligt bättre än billiga plastskor. Så dyra skor blev det (fast de kostade ju bara 225) och ett par sandaler i mjukt läder. Så nu har Vendela skor för alla väder i minst ett halvår framåt. Det känns rätt bra! 

Själv ville jag hitta nånting bättre än mina svintjocka goretex-gympadojor men jag är ju kräsen när det gäller skor för mina fötter också. Jag sänkte dock kraven och kunde tänka mig att köpa ett par riktigt billiga tygskor, bara för att kunna ha något på fötterna till och från jobbet. Men tydligen hade alla andra i hela Enköping också 40 i storlek så det fanns ju inte ett enda vettigt par! 38:or fanns det däremot i alla möjliga varianter. Om jag bara kortat mina tår något... Till sist drog jag ändå till med ett par tygskor från herravdelning. 42:or av någon anledning, när 41:or på damavdelningen var alldeles för stora. Märkligt! Men de satt bra, var fina och kostade 75 kr.

Innan vi lämnade Enköping åt vi lunch på Max. Vendela åt hela sin hamburgare och ett rejält lass med pommes. Sen fortsatte vi färden mot Västerås där vi först besökte Hööks och sen en helt gigantisk shoppinggalleria i Erikslund som jag inte ens visste att den existerade. Det visste nog inte så många andra heller för det var ordentligt tomt på folk! Jag inhandlade det hela turen var ämnad åt - en solhatt till Vendela. Det var dock inte helt enkelt för jag är tydligen ute i sista minuten när det gäller sånt. En muminhatt blev det, men ingen keps som jag tänkt mig. Däremot ett par Hello Kitty-solglasögon till Vendelas stora förtjusning!

Sen bar det äntligen hemåt och vi var väl hemma vid fem. Då var både jag och Vendela helt slut!

Nu ska jag ta hand om maskinen med tvätt innan jag ger upp för idag. Får se hur morgondagen blir. Alla treor är på studentskiva idag och tvåorna är på praktik, så jag får se hur många elever som dyker upp...


Kommentarer
Postat av: ttant tina

ja, låt dom rulla. dom stimulerar tillväxten . åtstramning och sparande kan nån annan göra

2012-05-21 @ 17:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0