Tiden rusar iväg!

Nu jäklar går det fort! Det är åtta arbetsdagar kvar, sen går kidsen på sommarlov. DET ÄR HELT GALET!

Helgen kändes ovanligt lång, trots att jag gjorde massor. Märkligt det där med tid, förra helgen försvann jättesnabbt!

I fredags åt jag lunch med min syster och Vendela på kinarestaurangen. Sen åkte vi och badade i Kalmarsand. Eller ja, Vendela badade. Jag och Emma doppade mest fötterna.



Sen tog vi en tur till Willys också. Precis som resten av Sverige befolkning som också fått lön!

På kvällen bakade jag en tårta som gick ovanligt snabbt att få klar. Men då kände jag mig inte riktigt nöjd, så jag fortsatte att dekorera den med små familjen Flinta-figurer på sidan. Så då satt jag upp till två iallafall och fick gå upp vid sju nästa morgon när Vendela vaknade. Men det gick det med.



På lördagen blev det så där vansinnigt fullt upp igen. Först fixade jag det sista på tårtan som blev avhämtad vid tolv. Sen åt jag och Vendela lunch och sen hann Vendela sova i nästan en timme innan jag ryckte upp henne för att vi skulle på ettårskalas klockan två. Och vi var verkligen tvugna att vara där två, för halva fyra åkte vi därifrån för att gå på Richards spelning i kyrkcentrum. Det är något som Vendela verkligen sett framemot. Men hon var inte så intresserad av musiken, utan ville mest bara gå och säga hej till pappa.

Så fort spelningen var över åkte vi och plockade upp Emma och begav oss sen mot Vällingby till morbror Patrik och Johan där vi åt middag och sen tittade på Eurovision. Vendela röjde runt för fullt på sitt allra bästa humör ända till kvart i tolv då hon somnade knall och fall på golvet. En stund innan dess la hon sig på balkonggolvet och tyckte att hon skulle sova där, men när hennes balkongsällskap gick in så följde hon med och då var tydligen vardagsrumsgolvet bättre.



Vi var väl hemma runt halv två nångång och då stupade jag i säng!

Vendela tog sovmorgon till halv nio morgonen efter och tio blev jag väckt med blommor och trisslotter på sängen eftersom det var morsdag.

Eftersom jag, klantarlset, glömde min mobilladdare hos min bror, så tog vi en tripp dit på söndagen. Sen blev det lunch på Max och därefter lite klädshopping till Vendela. Hon har ju knappt några par sommarbyxor så jag köpte fem par på Lindex. Och billigt blev det! Det var "Ta 3 betala för 2" (jag köpte sex plagg totalt) och på det fick jag använda en rabattkupong på 30%. Så jag betalade 220 spänn för sex sommarplagg. Det kändes som ett rätt bra köp!

Innan vi åkte hem köpte jag ett presentkort på Plantagen till mamma i morsdagspresent och på kvällen åkte jag upp och firade henne med en glasstårta.

Idag har det inte hänt mycket. Vi hade ingen eftermiddagskonferens så jag åkte hem vid två-tiden och satt och tokrättade innan Vendela och Richard kom hem. Bunten jag har att rätta innan betygen sätts är verkligen inte att leka med! Dessutom ska jag nånstans försöka hinna med att plugga också eftersom jag har planerat att göra en hemtenta om tre veckor.

Nu på kvällen tog jag en powerwalk med Cissi. Jag behöver verkligen börja motionera igen!

Nu ropar sängen på mig. Imorrn ska här pluggas så det ryker ur öronen på mig! Plus fixas lite annat också.. 

Kommentarer
Postat av: tant stina

ett tryggt barn, sover och litar helt på att mamma tar henne med när det är dax.

2012-05-29 @ 18:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0