Tjollahopp!

Nu är det långhelg igen! Fast jag kan nog inte riktigt ta in det för det känns som att jag är ledig mest hela tiden för tillfället.

Idag hade jag en enda lektion och då skrev alla mina fyra elever prov. Dessvärre lyckades jag få migrän trots den lätta arbetsdagen. Och vilken elak migrän sen då! Två zomig och en tupplur krävdes för att övervinna den. Inte helt okej och jag ska ta tag i det där läkarbesöket. Problemet är bara att jag måste slåss för att för det första ens få komma till vårdcentralen och sen vill jag byta läkare och jag vill inte ha ännu en dos mediciner för jag tror inte på att bara behandla smärtan, utan jag vill förebygga!

Efter min lektion satt jag kvar på jobbet i en timme och fixade med lite papper. Sen blev det en tur till Willys för inköp av lite tårtgrejer och därefter hem och börja baka.

Jag har bakat två stora tårtbottnar och en kladdkaka med kokostäcke. Mitt i alltihop åkte jag upp en sväng till stallet också för att göra Emma sällskap när hovslagaren kom. Sen hämtade jag Vendela på dagis och på vägen hem åkte jag till järnaffären för att köpa en bricka som saknas till min crosstrainer. Men givetvis finns inte den dimensionen att köpa i vanliga butiker så jag måste försöka kontakta återförsäljaren igen. Surt! Jag vill ju faktiskt börja träna på min maskin! 

Nu på kvällen har vi städat hela huset för veckan så nu är allt så där härligt rent, vilket gör att man känner sig lite extra ledig! 

Nu måste jag sova så jag orkar upp med fröken morgonpigg. Hon sov förresten till sju i morse! Kanske berodde det på att hon fick en ny blöja mitt i natten och att det därmed inte blev blött i sängen? Det är värt att upprepa iallafall för att se om det har samma effekt imorgon. 

Godnatt!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0