En vanlig tisdag

Ännu en dag till ända. Tiden går verkligen fort just nu!
 
Dagen började med sovmorgon för mig. Jag gick upp klockan åtta, gjorde i ordning Vendela (som givetvis vaknade tidigt som vanligt) och körde henne till dagis. Sen ordnade jag mig själv och åkte till jobbet vid tio.
 
Efter mina tre lektioner begav jag mig hemåt igen och plockade upp Vendela på vägen. Det känns så härligt att kunna hämta och lämna henne ibland. Oftast har ju Richard mycket kortare dagar än mig och då blir det han som gör det, så jag passar på nu när schemat är lite humanare.
 
Innan middagen bakade jag och Vendela chocolate chip cookies. De blev inte så bra som jag tänkt mig, får försöka på nytt en annan dag.
 
Till middag blev en fläskfilégryta med grön curry och wokgrönsaker. Lite väl mycket drag i för Vendelas del - tur att Mamma Scans köttbullar kan rädda det mesta. (Och ja, jag är en sån där hemskt förälder som ger mitt barn halvfabrikat ibland!)
 
Efter middagen begav jag och Vendela oss upp till mormor och morfar. Hon har tjatat om det sen igår kväll när jag sa att jag hämtade dem från flyget. Vendela bjöd på kakor och jag pillade med min mors nya telefon som hon varit intelligent nog att starta för första gången i Spanien så att det mesta var på spanska... Men nu kan hon ringa och sms:a tror jag. Fortsättningskurs kostar dubbelt!
 
När vi kom hem trodde jag att Vendela skulle däcka direkt. Men den ungen verkar ju inte kunna sova! Kvart i kastade hon äntligen in handduken, dock efter att jag själv somnat bredvid henne och hon smekt mig på kinden och hon sagt "Sov gott mamma, du är så trött". Hmmm...
 
Nu ger jag upp för idag! ingenting som jag tänkt hinna med har jag hunnit fixa. Men det är ju en dag imorgon igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0