Nu är jag tillbaka!

Nu ska jag försöka skriva lite här igen. Tentan är gjord och jag känner mig så otroligt fri efter att ha ägnat i princip varenda ledig sekund åt pluggande. Jag minns inte ens när jag senast såg på tv, men nu har jag degat i soffan både igår kväll och idag! Så himla skönt!!!
 
Idag städade jag och Richard övervåningen som tokar på förmiddagen. Det såg verkligen ut som ett tredje världskrig för både leksaker och dammråttor, men jag har verkligen inte haft tiden till att städa. Vad Richard har för ursäkt vet jag inte, men städat har det inte blivit iallafall...
 
Men nu är det gjort och jag gillar verkligen känslan av att gå runt i ett nystädat hem! Nu ska jag ta tag i undervåningen här framöver också så hela huset blir anständigt.
 
Idag hade vi lunchgäster, Tant Stina och Kjell. Anledningen till deras besök var att de levererade den motorcykel som jag köpt av Stina. Min första hoj!!! Nu ska det bara bli vår så ska jag ta mitt efterlängtade mc-kort och sen bär det iväg ut på vägarna! Förra gången jag skulle ta kortet så sålde Richard sin hoj och då rann allting ut i sanden. Men nu har jag en egen och den ska inte säljas, så nu blir det kort!
 
Så mycket mer än så har inte hänt idag, även om det förstås inte var lite på nåt sätt. Men det var oerhört skönt att bara ha en dag och göra ingenting på. Det var verkligen länge sedan sist!
 
Det jobbiga med att tentan är över är att jag påminns om så många saker som jag glömt. Nu ikväll kom jag på att jag glömt beställa Vendelas julklapp, en kappsäck med alla Astrid Lindgren-filmerna. Hade jag gjort det innan den sista oktober hade jag fått 600 kr rabatt, nu blir det till att snällt punga upp 3000 spänn istället! Man kan svära för mindre!!! Men, jag vill att hon ska filmerna och det är ju både julafton och hennes födelsedag med bara nån veckas mellanrum, så hon får en enda stor present av oss. Även om det såklart hade känts roligare om den "bara" hade kostat 2400..
 
Nu blir det sängen och en efterlängtad sovmorgon imorrn! Sen är det ingenting planerat för dagen och det är så himla skönt! Kanske blir det bio, men mest troligt blir det korvgrillning i Kvarnkojan .
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Yey äntligen nåt och läsa igen. Haha smart de där med Astrid lindgrens grejen men dyrt !!:p

Svar: SVINDYRT! Men det är vad de kostar. Köper man varje film löst kostar de 179 kr styck och då blir det bra mycket mer pengar.. Sällan rea på Astrid-filmer och nu när det väl var det så glömde jag bort. Så jädra klantigt! :-)
skruttenli.blogg.se

2012-11-04 @ 17:00:23
Postat av: Malin

Va kul med hoj!! då ska jag bara sparka igång mitt skrälle så kanske det kan bli nån åktur tillsammans i sommar. (har ju lixom varit lätt gravid och ammandes de senaste tre åren ungefär så så mycket mc har det ju inte blivit...)

Svar: Absolut!!! Ska bara ta det där förbenade kortet först, men så svårt ska det väl inte vara, jag har ju varit redo förut och med två Mälaren runt i bagaget ska jag väl minnas nånting åtminstone :)
skruttenli.blogg.se

2012-11-05 @ 11:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0