Oh, crappy day!

Den här dagen började rätt bra, men när jag väl kom hem gick allt bara utför.
 
Arbetsdagen gick galant och jag kunde åka hem lite tidigt så jag hann hämta Vendela på förskolan. Eftersom jag behövde åka ner till biblioteket och hämta några böcker jag reserverat tog jag med mig Vendela. Vi fikade i kafeterian, byggde pussel och tittade på massor av böcker. Hon var inte riktigt med på att hon faktiskt fick ta med sig böcker hem, så jag valde ut fem åt henne som vi lånade.
 
Sen var planen att vi skulle gå till Ica och handla, men då var vi ju tvugna att gå förbi lekplatsen i centrum och det gör man ju inte ostraffat, så det var bara att leka där ett tag också. När alla ärenden var klara och Vendela beredd att åka hem vad klockan nästan sex!
 
Väl hemma skulle jag bara göra lite potatismos och steka fisk. När jag hällde av vattnet från potatisen lyckades vatten studsa lite snyggt i vasken, göra en looping i luften och sen landa rätt på min fot. Jädrar vad det brände! Blev en fin brännblåsa efteråt...
 
Oturen slutade inte där. När jag elvispade potatisen lyckades jag på nåt sätt ställa ifrån mig vispen så att den föll ner från bänken och rätt ner i Tuborgs stora vattenskål. Resultatet: Potatismos överallt, kattmat överallt och vatten överallt! När jag lyfte upp vispen ur skålen rann det vatten ur den. Då gav jag upp och gick och la mig och bölade i sängen istället. På två röda var såklart Vendela efter mig och frågade "Vad är det mamma?", "Är du ledsen mamma?", Det är ingen fara mamma". Bara att bita ihop och ta tag i oredan helt enkelt.
 
Maten blev iallafall god och det är ju alltid något.
 
Nu ska jag nog gå och lägga mig. Jag är verkligen helt ur form utan att det egentligen är något fel på mig. Jag är bara så väldigt trött och orkeslös och den här huvudvärken som ligger och lurar konstant gör mig tokig!
 
Nu på kvällen såg jag förresten ett mail från min chef där jag är kallad till ett elevmöte precis samtidigt som jag har tänkt gå till kuratorn på vårdcentralen för att få hjälp med stresshantering. Inte så lyckat, vet inte vad jag ska försöka flytta på riktigt...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0