Orkeslös

Det känns som att jag har väldigt mycket tid, men får väldigt lite gjort. Mycket irriterande!
 
Idag gjorde jag i princip ingenting på förmiddagen. En promenad med Cissi direkt efter dagislämningen var väl det enda vettiga. Sen fastnar jag hela tiden på familjeliv.se och läser den ena sjuka tråden efter den andra. Det forumet är verkligen för riktiga prettomorsor som till och med anpassar sitt skitande till tider då barnets pappa är hemma, för de kan ju inte lämna barnet själv en sekund!
 
Idag var det farmor och farfar som hämtade Vendela, för både jag och Richard jobbade sent. Dessvärre hade ingen upplyst dem om att Vendela absolut inte fick somna efter dagis, så när jag väl kom hem hade hon sovit i en halvtimme... Det blev ju lagom lätt att lägga henne sen. Men nu sover hon iallafall!
 
Jag har försökt göra lite vettigt nu på kvällen. Jag har reserverat några böcker på biblioteket som jag behöver till hemtentan jag tänkte skriva i jul och sen har jag kört igång en maskin tvätt och småplockat lite överallt. Men det känns som att huset förfaller fortare än jag gör nåt åt saken.
 
Kanske är jag så orkeslös för att jag håller på att bli sjuk. För nu är jag täppt i näsan och var det hela natten till idag, men inget på dagen. Eller så är jag bara vansinnigt trött då jag de senaste nätterna har varit vaken mer än jag sovit. Antingen kan jag bara inte sova eller också så är det Vendela som väcker mig med jämna mellanrum.
 
Jag tog iallafall inte med mig något jobb hem idag, för jag är trött på att ha alla väntande rättningar hånandes mot mig vad jag än gör här hemma. Så nu fick de bli kvar på jobbet för då kan jag inte göra något åt dem!
 
Men nu blir det nog sängen i hopp om att faktiskt få sova lite mer än två timmar åt gången..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0