Shoppingdag!

Idag åkte jag och Vendela på en riktig shoppingrunda med mormor och mostrar. Vi började på Åhlens i Enköping där jag hade presentkort. Sen fortsatte vi till Ikea i Västerås för lunch och mer shopping och till sist släpade vi oss till Hööks och Rusta. Eftersom att jag är i princip pank (jag är så förbannat trött på att karensdagar och sjukdagar som snor hur mycket som helst av min lön) så handlade jag inte så mycket. Jag hade presentkort på Åhlens så där kunde jag shoppa loss ordentligt, men sen blev det lite mindre på Ikea och inget i övriga affärer.
 
Vendela var jätteduktig hela dagen och har klarat sig utan blöja i alla affärer utan en enda olycka! Vår stora, duktiga tjej! Det känns helt overkligt att hon plötsligt inte har blöja på dagarna. Jag är ju inte helt van, så inte hade jag några mynt till toalett i Enköping. Men det hade mormor, tack och lov!
 
Nu efter middagen hade jag tänkt rätta prov inför morgondagen, men upptäckte då att jag måste ha glömt dem på mitt skrivbord. Verkligen jobbigt läge då de måste vara rättade imorrn! Så det blir tidig morgon så jag hinner rätta innan morgonmötet.
 
Mycket mer än så har inte hänt idag. Jag har en konstant huvudvärk som jag gissar beror på bihålorna. Sen mår jag helskumt och är typ varken hungrig eller mätt, utan mest bara trött. Bara förkylningen inte ger mig ännu en karensdag!
 
Tre veckor kvar, sen går eleverna på jullov! Får man säga att man längtar? ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0