Sicken helg!

Den här helgen gick verkligen fort!
 
I fredags var det slapparfredag i soffan. Dock helt utan fredagsmys för vi orkade inte åka och handla och lika bra var väl det!
 
I lördags fick vi sovmorgon till nio! När man får sova så många timmar ostört så är man verkligen pigg när man vaknar!
 
Dagen ägnades åt att städa gillestugan, äta lunch på Mc Donalds och köpa en vit tröja till Vendela inför fotograferingen idag.
 
Vid tre igår eftermiddag kom fotografen och vännen Angelica över och packade upp sina studioprylar inför idag. När hon var färdig blev det snabbsminkning för mig och sen åkte jag iväg till Jakan för att spela bowling som födelsedagsfirande för min bror tillsammans med några vänner. Patriks bana strulade massor med gånger och som kompensation för det fick båda banorna en extra timme att spela direkt plus att vi fick två presentcheckar på två gratistimmar till vid ett senare tillfälle. Och eftersom vi bokat en timme till efter att vi varit iväg och ätit mat så passade checkarna perfekt! Då fick vi dessutom en halvtimme till förlängt. Inte för att banan strulade den gången, utan förmodligen för att de ville kompensera ännu mer för första gången. Snacka om serviceminded!
 
När jag kom hem var klockan över ett och då damp jag i säng direkt!
 
Imorse gick jag och Vendela upp halv nio och vid tio kom de första som skulle fotograferas. Sen har det rullat på med barn här hela dagen. Totalt fotograferades det i sju timmar! Sämst på att leka modell var Vendela som efter tjugo minuter kändes sig färdig och gick därifrån. Det kändes ju roligt när jag använt hela dagen till att låta andra fota hemma hos oss... Men, men. Man kan ju inte tvinga barn i såna situationer så det var ju bara att vara glad åt de bilder vi fick. Desto roligare för alla andra som fotade hela sin timme ;-)
 
Under tiden folk rände in och ut hos oss lyckades jag faktiskt sitta och rätta så jag har blivit av med världens rättningsberg! Alltid något.
 
Nu blir det sängen, alldeles för sent som vanligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0