Dålig uppdatering

Usch vad jag har varit dålig på att skriva här! Det är rätt mycket korvstoppning i mitt liv just nu, men för tillfället väntar jag på att Vendela ska somna så då kan jag passa på att uppdatera om veckan!
 
Förra fredagen bakade jag tårta och en cupcake med Sid från Ice age på. För att göra det smidigt snodde jag lite av tårtsmeten, smaksatte med citron och hällde ner i muffinsform. Sen fyllde jag den med lite av tårtfyllningen. Då blev det ett rätt smidigt sidoprojekt. Resultaten:


I lördags åkte jag och Kammi och hälsade på Emma som hade stalltjänst på sin skola. Vi hjälpte till med att ta in hästarna, tittade på när Emma red Bella och gick en rundtur bland gårdens grisar och kossor. Sen köpte vi sushi till middag och spelade spel hela kvällen! Supermysig systerkväll!
 
I söndags var det Skörbydagen i stallet. Jag och Vendela cyklade dit och Vendela red och fiskade fiskdamm. Sen när vi skulle hem skulle hon absolut inte ha hjälmen på huvudet så då fick hon gå. Hon gick nästan hela vägen hem till mormor och morfar innan hon accepterade hjälmen igen.
 
Den här veckan har varit löjligt lätt jobbmässigt. I måndags var det visserligen 8 till 17 som gällde, men i tisdags slutade jag tio i tio, i onsdags började jag 14.30 och idag hade jag ett läkarbesök precis när jag egentligen skulle ha haft lektion så då åkte jag inte till jobbet alls. Men som jag har pluggat istället! Och bra går det!
 
Läkarbesöket idag var som sagt för att börja en ordentlig migränutredning. Det var en bra läkare, även om jag inte förstod allt hon sa... Hon var iallafall väldigt mån om att vilja ta reda på vilken sorts migrän jag har och det känns ju bra. Jag ska nu i en månad skriva en migrändagbok samt ge mig ner till vårdcentralen för att ta en massa prover. Sen ska jag tillbaka till läkaren så får vi se vad som händer.
 
Idag på eftermiddagen var jag och Vendela i stallet med mormor och tog hand om en liten ponny som heter Bugsy. Vendela ska ta hand om honom varje torsdag så länge hon tycker det är roligt. Idag var hon väldigt nöjd med att få rida och satt och sjöng på hästryggen när vi gick en liten promenad i det fina höstvädret.
 
Nu verkar det som att Vendela har slocknat så jag ska sätta igång med kvällens tårtbakande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0