Fler timmar tack!

Det är så härligt med stress! Tre avsnitt kvar i pluggandet innan hemtentan ska in på måndag. Och jag har ju så mycket tid att plugga! Två enorma doptårtor ska bakas (jag tänkte nog att det var mindre jobb än det faktiskt är när jag sa ja till att göra dem), på lördag är det tvillingloppis (som jag nog får skippa i år), höstmarknad i gamla Bålsta, jag har lovat Emma att spendera hela lördagen med henne på Berga och på söndag är det Mickelsmäss. Det blir nog finfint det här! ;-)
 
Idag var jag tillbaka på jobbet på förmiddagen. Det var lite jobbigare än jag tänkt mig, jag menar, jag är nästan aldrig sjuk och är inte helt med på det där med att ta det lite lugnt. Men det var bra att jag bara jobbade halva dan för sen kunde jag åka hem och vila lite och nu känner jag mig helt redo för att gå tillbaka på heltid imorrn!
 
Jag fixade lite allt möjligt på eftermiddagen efter att jag hämtat Vendela. Bland annat fick jag henne att prova förra årets vinteroverall och jag trodde nog att 98 skulle passa eftersom det är den storleken hon har i kläder. Men icke! Det var för kort mellan grenen och axeln. Så nu blir det till att införskaffa ny overall. Kul jul. Kvalitutta-nörd som jag är så lär det inte bli billigt. Både Didrikson och Polarn kostar typ 1300 spänn! Fast jag ska kika i nån föräldratidning och se vad årets overalltest visar. Kappahls Kaxs fick ju himla bra omdöme förra vintern och Vendela var varm och torr i sin därifrån oavsett väder, så kanske blir det en sån. Med en 25%-rabattcheck kostar den runt femhundringen har jag för mig, klart ett mer humant pris! Oavsett vad det blir för overall så kan väl ungen sluta växa nu? Min fina lilla skrutta är så väldigt stor nu! I natt sover hon dessutom i sin stora säng. Vi får väl se vilken hjärtattack man får om hon är uppe och knallar i natt.
 
Men nu är det nog dags att kalla på John Blund!
 
Förresten! Fiskbebisen har återuppstått! Och han/hon (hen menar jag förstås) är dubbelt så stor mot igår! Vendela blev överlycklig! :-D

Kommentarer
Postat av: tant stina

En overall för 1300.- behöver inte vara bättre än en 489.- Hos polarn o pyret är det namnet som kostar. Tänk på att du kan köpa golv på ikea för 99.-/kvm. Sen går du till en riktig golvhandlare och köper ett likadant för 527.-/kvm och tror att det är bättre bara för att det står Tarkett på det. Enligt din far så är det samma maskin som spottar ut golven, bara förpackningen och namnet skiljer dom åt. Han såg det ju med egna ögon.

Svar: Jo, fast jag har slutat köpa billigt när det gäller sånt som ska hålla barn torra och varma. Kappahls overall är ett undantag, i övrigt hamnar de dyra overallerna i topp i alla tester och det finns väl en anledning till det. Tack förresten för det superfina regnstället! Det var mjukt och härligt och kommer alldeles snart börja användas! :D
skruttenli.blogg.se

2012-09-27 @ 15:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0