Helg!

Den här helgen känns lång och det gillar jag!
 
Igår hade jag bara lektioner på förmiddagen så jag, Richard och Vendela åt lunch tillsammans på kinarestaurangen. På eftermiddagen ägnade jag mig åt tårtbak medan Vendela och Richard var hos farmor och farfar en sväng. Mellan bakandet skjutsade jag min far till en kräftskiva på hans jobb och sen senare på kvällen hämtade jag honom. Innan dess hann jag med ett löppass på gymmet också och nådde mitt första mål; att springa 5 km på 40 minuter! Det var vansinnigt jobbigt, men jag klarade det och jag är grymt nöjd! Nu måste jag fundera över vad nästa mål ska bli.
 
Idag fick jag en mycket välbehövd sovmorgon! Sen ordnade jag klart båda tårtorna innan jag, Vendela och Emma åkte till Håtuna ridskola där de hade öppet hus. Vi tittade på lite uppvisningar, fikade, åt hamburgare och Vendela fick naglarna målade och fick en ansiktsmålning. Jag trodde hon skulle banga vid ansiktsmålningen, men det gjorde hon inte utan hon satt så snällt och blundade medan hon blev målad. Världens sötaste Hello Kitty blev resultatet:
 
Nu på kvällen gick den här katten runt här hemma utan blöja och när jag tyckte att det verkade vara läget för henne att gå på pottan frågade jag henne om hon behövde kissa. Då svarade hon "Nej, jag har redan kissat". Lite förvånande var det, för jag hade inte hört henne gå in i badrummet så jag gick in i hennes rum och möttes av Vendela med en legohink i handen och kommentaren: "Jag kissade här. Det är som en potta".
 
Vad ska man säga? Jag är glad att hon inte kissade på golvet iallafall...
 
Nu på kvällen var jag tvungen att köra ett pass på gymmet för att inte hamna ur fas. Det gick rätt bra och jag är inne på en ny ljudbok som verkligen fått mig att fastna.
 
Nu blir det sängen. Imorrn funderar jag på att ta med skrotungen till Fyrishov och sen gå på loppis eller nåt. En riktig mysdag vill jag ha!
 
Slänger med bilder på tårtorna jag gjorde till idag.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0