Helg!

Hjälp, vad jag är trött! Men om jag lägger mig tidigt ikväll så får jag sova väldigt länge för imorrn har jag sovmorgon!
 
Läkarbesöket i torsdags visade sig inte vara fullt så bra som jag hade trott. Jag bad läkaren skriva ut Zomig åt mig och det gjorde hon. Totalt 4 stycken! I ett år har jag fått 24 utskrivna åt gången ungefär en gång i månaden utan att ord och nu fick jag fyra?! Jag hajar ju själv att det inte är hållbart att använda så mycket medicin, och det är ju därför jag söker hjälp. Problemet är ju att migränen lär vara lite jävlig som vanligt den närmsta månaden, det lär inte hjälpa att jag ska skriva dagbok över hur ofta den kommer. Så på en månad ska jag då klara mig på fyra Zomig. Dom kommer jag tvingas använda upp på en vecka. Vad tycker läkaren att jag ska göra sen? Ligga och spy tre dagar i sträck i hopp om att migränen går över av sig själv? Då får hon fan se till att sjukskriva mig också! Usch, jag blir fortfarande upprörd när jag tänker på det. Först frågar hon hur ofta jag har migrän, jag svarar sanningsenigt att det varierar mellan tre och sex anfall på en vecka och sen skriver hon ut fyra doser medicin?! Nä, fy bövelen!
 
Nu har jag iallafall inte haft någon migrän sen jag var hos henne, men så har jag knappt jobbat heller.
 
I fredags hade jag två lektioner. Sen åkte jag, Richard och Vendela till Uppsala på familjeutflykt. Först blev det lunch på Mc Donalds till Vendelas stora förtjusning och sen åkte vi till Fyrishov och badade. Jädrans vad roligt det var! Vendela är ju ett riktigt vattendjur och jag vet inte hur många gånger vi åkte den stora rutchkanan med henne. De första gångerna skrek hon rakt ut hela vägen ner av nån skräckblandad förtjusning. Vi badade i över två timmar och Vendela var verkligen som en fisk i vattnet. Hon hade armpuffar och flytgrej på ryggen och simmade runt själv för det mesta. Dit lär vi åka fler gånger!
 
På vägen hem stannade vi på Ica maxi och gjorde en massa fynd. De sålde bland annat 5-pack fingervantar för 29 kr! Vendela är nu 15 par fingervantar rikare. Det ska väl ändå kunna räcka hela hösten!
 
När vi kom hem slängde bara på mig lite mascara och sen cyklade jag för att möta Cissi och Linda för en tjejkväll på den grekiska restaurangen. Det blev en supermysig kväll med lite alkohol och massa skvaller.
 
Idag har vi städat på dagis med underbara mormors hjälp. Det är fasligt vad fort det går när man är tre personer! Det halverar nog tiden mot när man är tre för man jobbar så mycket effektivare. Dagens städning var klar på mindre än en timme och då var vi ändå väldigt nogranna!
 
På eftermiddag åkte vi ut till Malin och Jocke och firade att Elias fyllt 2 år. Jag kikade i Malins tårtbok är blev mer sugen än nånsin på att baka roliga tårtor! Jag bakade i och för sig en till idag också, men den var rätt "vanlig":
 
Nu på kvällen hade jag egentligen tänkt träna, men så bestämde jag mig för att bara ta det lugnt. Jag har rensat bland lite barnkläder och tittade på ett avsnitt av Solsidan med Richard och nu hägrar nog sängen!
 
 

Kommentarer
Postat av: tant stina

Den där "läkaren" måste ha fått blackout på nå't vis. Varför ifrågasatte du inte henne?? Läkare är bra att ha ibland, men ofta måste man vara kritisk till deras beslut. 4 doser ............. Att föra migränbok, det borde du ha börjat mesd för länge sedan. Vad du åt, vad du gjorde. Förutom stressen finns det otaliga andra som i kombination blir en utlösande faktor. Hos mig är typiskt hunger + lukt + galen belysning. Rusta klarar jag högst 10 minuter Jula en kvart. Claes Olsson inte alls.
Du skall veta att jag lider med dig........ fast det hjälper ju inte dig.

Svar: Men jag förstod inte då att hon bara skrev ut fyra, det insåg jag först på apoteket när jag skulle hämta ut. Jag har fört migrändagbok, men hon ville att jag skulle göra det från och med nu och sen ta proverna för att se hur det hänger ihop. Och när det handlar om mig själv så är jag världens mespropp. I många andra lägen är jag bra på att stå på mig, men tydligen inte när det handlar om min hälsa....
Nu kommer jag ju bli tvungen att ringa ner och böna och be om fler zomig och då kommer jag att känna mig som en knarkare som kommer att gråta över att inte få sitt smärtstillande. Men antingen får jag ta det eller så får jag bli sjukskriven, för jobba med migrän är ju omöjligt.
skruttenli.blogg.se

2012-09-16 @ 13:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0