Men fanken också!!!

Jag är sjuk! På riktigt med feber och skit! JAG HAR INTE TID!!!
 
I torsdags mådde jag fortfarande dåligt av migränen i onsdags kväll. Jag kände mig lite snurrig, var skakig på handen och hade svårt att träffa tangenterna på mobilen. Otrevligt! Jag lyckades iallafall plugga lite, gå två promenader med hunden och sen ge mig iväg till mina lektioner.
 
På eftermiddagen åkte vi och vaccinerade Tuborg och sen tog jag och Vendela hand om Bugsy i stallet tillsammans med Emma och mormor. Resten av kvällen ägnade jag åt att tillverka ett prov för mina tvåor i matte. 6 timmar tog det!
 
I fredags var det för arbetdag på förmiddagen, sen lunch för mig och Richard på kinesen. Resten av eftermiddagen och kvällen bestod av lite pluggande, lite bakande och sen en sväng till dagis för att förbereda dagens Äppelbo dag.
 
Jag kom i säng i hyfsad tid igår kväll, men sen blev jag väckt mitt i natten av att Kammi ringde och berättade att hon åkt ambulans till Lasarettet i Enköping på grund av en allergisk reaktion. Lagom skärrad var det lite svårt att somna om, så jag låg väl vaken i närmare två timmar innan jag lyckades duna in igen.
 
Halv åtta vaknade Vendela och då var det tempo som gällde! Täcka morotskaka, vispa frosting till cupcakes och packa inför dagen. Sen till dagis för att förbereda Äppelbodagen som blev en väldigt lyckad tillställning trots vädret! Jag skulle egentligen ha suttit i loppisen, men erbjöd mig att måla ansiktsmålning istället. GALET vad svårt det var! Måste nog träna lite på det där, för det var grymt kul!
 
När jag kom hem gick jag och la mig en stund. När jag vaknade huttrade jag som bara den och det blev bara värre och värre. Vid sex la jag mig igen och sov i över två timmar! Sen frös jag förstås ännu mer när jag vaknade och febern var då ett faktum.
 
Trots en enorm stress de senaste tre dagarna (ett evigt flängande mellan aktiviteter) så har jag inte haft en tendens till migrän. Det är så jäkla märkligt! Det är i princip bara när jag jobba från morgon till efter lunch som jag får migrän, så kanske är jag känslig för något på jobbet? Deras lampor, lukter, mögel? Inte en aning, men det gäller väl att fundera vidare.
 
Jag fick förresten svar från Vårdcentralen om min receptförfrågan:
 
"Hej
Ditt meddleande är lämnat till dr *****.Kolla på apoteket i nästa v om hon har förnyat receptet."
 
Sen var det undertecknat ett sköteskenamn och Medpro clinic - den gamla vårdcentralen!?! Jag orkar inte ens bli upprörd. Menar dom på allvar att jag ska gå ner till Apoteket varje dag under veckan och se om läkaren har  haft förbarmande att förnya receptet? Det är ju sinnessjukt! Hur svårt är det att skicka ett nytt meddelande när läkaren har tagit ett beslut? Eller säga att om ingen hör av sig så finns det på apoteket om en vecka. Eller bara nånting lite mer tydligt!
 
Nä, kära vårdcentral (som nu ska vara så jävla mycket bättre än när de förra ägarna hade den), nu får ni ta hand om den här patienten (som faktiskt är ganska snäll och foglig än så länge), annars har ni garanterat en patient mindre listad på er mottagning!
 
Nu ska jag gå och lägga mig för natten. Förstår ni hur illa det är när jag inte ens orkade äta upp frostingen på min morotskaka nyss och inte har petat på mjölkchokladen som ligger i kylen? Snacka om sjuk!
 
(Förmodligen gnälligaste inlägget på länge. Stå ut, jag tänkte bli frisk igen väldigt snart!)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0