Myssöndag!

Idag var det min tur att gå upp med Vendela, och givetvis vaknade hon redan klockan sju! Det jobbiga är inte att gå upp med henne den tiden, utan att hon själv inte är utsövd och är grinig precis hela dagen när hon vaknar så tidigt. Ingenting duger och hon vill inte göra nånting.
 
Vi låg i soffan och tittade på Dumbo tillsammans tills det blev dags för frukost.
 
Vid elva hämtade vi momor och sen åkte vi ut på nån hembygdsgårdsdag i Övergran. Lite loppis var det också och jag köpte en söt höstmössa till Vendela med giraffer på. Efter lite fika åkte vi hem och Vendela somnade som en stock i bilen. Sen sov hon vidare hemma och var ursvår att väcka.
 
Eftersom vi inte riktigt hann med någon lunch innan hon somnade så åt vi en sen lunch på Åbergs med Richard istället. Sen blev det lite lek i lekparken också. I vattnet såklart... Utan stövlar, för dem hällde hon vatten i igår.
 
När lunchen blev sen var det ingen idé att äta någon riktig middag, så vi lyxade till det med några våfflor. Jag och Vendela hann med ett bad tillsammans också innan hon gick och la sig.
 
Läggningarna med henne är just nu pest och pina. Nog för att det tar lång tid för henne att somna, men all jävulskap hon håller på med innan hon somnar går en verkligen på nerverna! Nu ikväll ropade hon "Mamma, jag har kissat i sängen". Och tro det, när hon slitit av sig sin blöja, ryckt upp alla lakan och plastskydd och sen kissat direkt på madrassen! Funderar på om man kan linda in hela ungen i silvertejp så hon inte får av blöjan. Och kanske samtidigt linda fast henne i liggläge så hon inte har något annat val än att somna?
 
Hon är ju rätt mysig i övrigt. När vi åt våfflorna berättade hon helt själv om hur jag, hon och mormor var på loppis. Och att hon köpte en mössa och fikade. Richard frågade om hon åt lunch där också och då svarade hon först "Nej, dom hade ingen mat". Sen tänkte hon lite och ändrade sig till "Jo, dom hade korv, men bara mormor åt korv". Det var precis så det var!
 
Nu ska jag sova så jag orkar med en ny arbetsvecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0