Slapparsöndag!

Idag har jag inte gjort många knop. Jag hade egentligen en massa planer för vad som behövde göras, men jag har inte orkat. Jag gjorde det jag hade lust med istället.
 
Dagen började med en sovmorgon till tio och sen mys med hela familjen (inklusive Tuborg) i sängen till elva. Därefter blev det brunch med varma mackor och sen gjorde jag ett försök att rensa lite barnkläder. Jag fick ihop en Ikea-kasse att skänka till Vendelas dagis loppis nästa helg! Och då har jag ändå sparat allt och lite till som kan tänkas behövas till en framtida unge.
 
Sen på eftermiddagen åkte Vendela och Richard iväg på födelsedagsfika hos en av Richard kompisar och då passade jag på att plugga. Men det tog stopp rätt fort när jag inte fattade ett jota!
 
Innan Vendela sen la sig fick hon bada och när hon ändå hade blött hår passade jag på att klippa henne. Jag tyckte jag var skitsmart som la ett påslakan under hennes stol när jag klippte så att jag sen bara skulle kunna gå ut med alltihop och skaka det på gräsmattan. Synd bara att hann Vendela ha nästan samma idé, med modifikationen att skaka lakanet inne istället. Dammsuga hela köket AB!
 
Till middag åt jag och Richard kinamat och sen blev det filmmys i soffan. Jag minns inte ens när jag såg en film senast! Men för att hinna se filmen fick träningen bli lidande. Synd, för jag har inte tränat sen i onsdags. Men imorrn är det nya tag som gäller!
 
Jag glömde förresten berätta igår om min internetshopping! Det var Cissi som tipsade mig i torsdags om att man faktiskt kunde beställa märkesskor på Ellos och där har man ju jämt en massa olika rabatter. Så jag var in och kikade på skor redan i torsdags, men beställde aldrig något för jag ville mäta Vendelas fot först. Igår gjorde jag det och höll på att trilla baklänges! Jag hade tryckt på henne kavatskor i storlek 24 i tron om att de passade, men hon ska egentligen ha 26! För att verkligen kontrollera tog jag ut sulan ur hennes gympadojor och ställde ner hennes fot på den. Och visst var foten större än sulan! Snacka om dåligt samvete! Hon måste ha gått med böjda tår ända sen sandalerna lades undan. För att döva det dåliga samvetet beställde jag både höstskor och vinterskor till henne. Hoppas bara de dyker upp fort så hon kan får ordentliga skor på fötterna igen. Nu har hon ju inte ens stövlar att ha på sig när det regnar!
 
Inte konstigt att jag har tyckt att alla hennes strumpor har känts för små. Gympadojorna var ju inte ens gamla, men tydligen växer ungens fötter fort under sommaren!
 
Nu ska jag sova. Hur jag ska lösa morgondagen utan migrän blir ju intressant att se... Det är ju lite så att om jag kunde undvika migrän så skulle jag göra det! Ingen vore ju gladare än jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0