Tidspress

Vad har jag gett mig in på? Mattekurser på B-nivå på trekvartsfart samtidigt som jag jobbar heltid och har barn, när jag inte klarade av kurserna på A-nivå när jag pluggade heltid? Men jag måste, jag vet att jag MÅSTE! Jag behöver mitt examensbevis och det är bara ett år på trekvartsfart bort. Dessutom måste jag ju klara av den här litteraturvetenskapskursen som jag skjutit på hela sommaren också....
 
Det blir som en ond cirkel. Jag får migrän av stressen, men det verkar ju bli bättre av att träna och om jag ska hinna träna också så blir jag ännu mer stressad och få migrän oavsett. Knepigt det här. Men jag har satt mig i situationen, så det är väl bara att bita i det sura äpplet. Och kanske ge någon annan snäll människa rådet att plugga färdigt när man väl håller på. Inte skaffa barn och inte jobba heltid innan man är klar! Eller ja, kanske inte klanta sig hos CSN iallafall så man blir stoppad från att plugga vidare och måste ge sig in i jobbranschen på heltid för att kunna försörja sig...
 
Hur som haver, jag är iallafall beredd på att plugga arslet av mig! Jag ska bara köpa lite nya fina block, nån penna och ett sudd så känns det ännu lite bättre att börja! :-)
 
De senaste dagarna har varit rätt hektiska. Eller kanske inte igår för då vabbade jag. Eller om Vendela vabbade mig. Jag vaknade med det värsta migränanfallet på längre och Vendela var också helt ur form så vi satt och grät vid frukostbordet båda två. Då kändes det rätt dumt att ge oss iväg till jobb och dagis så vi låg i soffan hela förmiddagen och tittade på film. Sen framåt lunch piggnade jag till och Vendela var väl inte riktigt igång igen förrän efter mellisen på eftermiddagen. Då bakade vi kokosbollar och senare på kvällen åkte vi upp till mormor och morfar och fikade.
 
Annat som hänt är att en av dammsugarna i Vendelas akvarium har dött. Jag har införskaffat både höstjacka och vinterskor till Vendela begagnat genom facebook. Mina sista stora slantar har jag istället använt till att köpa en kursbok. Sen har min pappas fotobok kommit också och den blev jättefin! Sen har jag förstås tränat lite också. Idag bestämde jag mig för att köra kaloriförbränningsprogram (då varierar hastigheten på löpbandet) i 40 minuter med maxfart 8. Men när den saktade ner kände jag mig inte nöjd, för jag var inte så där skönt slut som jag ville, men jag hade ju gjort det jag bestämt mig för innan och då ville jag inte hålla på och ändra mig. Så idag var första gången som jag kände mig lite besviken när jag gick från gymmet. I helgen får det antingen bli högre maxfart eller längre tid. Om jag bara inte åt så många kokosbollar och annat tjafs så skulle nog vågen gå lite snabbare nedåt, men det är ju så svårt att låta bli alla godsaker!
 
Nu ska jag kika vidare på de nya kollektionerna hos Liten och fin. Den här klänningen lär ju så småningom hamna i Vendelas garderob. Synd bara att den är så förskräckligt dyr! Hoppas den finns kvar när det är dags för rea i framtiden! Eller till tomten när det närmar sig jul ;-)


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0