Tjoho!

Läkaren var lite mänsklig trots allt! Var in på Mina vårdkontakter och såg att hon lagt in ett recept på 18 nya doser Zomig! I sjukdom, migrän och lättnad började jag störtböla. Tänk vad jävla maktlös man ändå är gentemot läkare. Hon höll verkligen min närmsta framtid i ett järngrepp. Under året har jag tagit ut migränmediciner för 11 000 kr och det har kostat mig totalt 1800. Tänk om hon vägrar skriva ut recept, då hade jag fått börja betala för medicinen tills någon annan varit vänlig nog att skriva ut åt mig.
 
Jaja, nu är jag iallafall väldigt lättad och bara känslan av att veta att jag har medicin gör mig mindre stressad och kanske ger mig lite mindre migrän. Dock fick jag migrän idag?! Den kom när jag tittade på film och vilade i soffan. Så nu börjar jag ju fundera på allvar vad som egentligen är fel. Är det helt enkelt så att jag har en måndag-till-torsdag-migrän, oavsett vad jag gör om dagarna? Eller är det kanske så att det är något fel på min syn? Att jag anstänger mig när jag läser? För det var ju text på filmen... Eller fick jag det av att jag åt kall glass? Eller låg konstigt i soffan? Det här gör mig GAAAALEN!
 
Jag mitt klantarsel gick ju och la mig i nån med något idiotiskt hopp om att det skulle gå över av sig själv. Det gör det aldrig! Och sover jag blir det tio gånger värre. Så när jag vaknade höll världen på att gå under. Lite zomig och nån timme senare mådde jag nästan ännu sämre. Inte förrän nu känner jag att det har släppt helt och hållet. Men nu behöver jag inte försöka ha några fler idéer om att vänta med att ta medicin i hopp om att det går över av sig själv, för nu har jag ju medicin och kan ta så fort jag får en första känning. Det är ju dessutom så man ska göra egentligen...
 
Vad mycket tjat det blev om migränen nu då.
 
Mycket annat har inte hänt idag. Jag har försökt ta det lugnt men det är ju inte min starka sida direkt. Jag sorterade bara lite kläder, pluggade, tvättade och fixade lite på datorn. Men jag tog det rätt lugnt ändå. Det var tur att jag hade den där filmen som jag inte har sett för då fanns det något som kunde hålla mig stilla en stund iallafall. Bridesmaides hette den och jag hade nog lite större förväntningar på den. Men den var helt okej, men inte så där hysteriskt rolig som jag hade hoppas. Undrar om jag ska hyra nån film genom boxen imorrn så jag får en paus då med. Nåt jobb blir det inte än på ett tag. Även om jag verkar feberfri så är jag så himla matt. Och halsen ska vi inte tala om!
 
Nä, men sängen nu kanske!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0