59 dagar kvar

Tiden verkligen rusar förbi! Första arbetsveckan efter jobbet gick fortare än fortast och den här helgen hann jag knappt märka av!
 
Veckan har väl inte haft så mycket roligt att bjuda på. Jag har jobbat eller pluggat mest hela tiden och det har lönat sig! Redan igår var jag färdig med dagens uppgift så idag har jag inte pluggat alls utan bara ägnat mig åt andra saker!
 
Morgonen började halv sju (klart att Vendela sov till åtta igår när det var Richards morgon) med tv-slöande i soffan. Efter frukost blev det en sväng till lekparken för lite vårsol och sen lekte Vendela ute här hemma en stund innan det var dags för lunch. Hon började hosta på eftermiddagen och när jag tempade henne så hade hon såklart feber. Inte mycket, men tillräckligt för att inte räknas som frisk. Imorrn löser vi dagen med att jag jobbar som vanligt, Richard åker lite senare och Emma är snäll och ställer upp som barnvakt. Förhoppningsvis blir sjukdomen kortvarig så resten av veckan kan flyta på som vanligt.
 
I fredags följde Vendela med mig till jobbet och sen åkte vi ut till Nacka för att köpa en begagnad liggdel till barnvagnen. Den var suuuperfin med lite annorlunda mönster. Både Vendela och Tuborg har provlegat den och den verkar klart godkänd. Efter turen till Nacka åkte vi vidare till Södertälje för att hälsa på Jennie och hennes tvåveckor gamla lillprins Alwin. Lite kalla fötter fick jag allt av att hålla en så liten bebis igen. Vad har vi gett oss in på egentligen?! När det är första barnet man väntar så är allt så ovisst på nåt sätt och man längtar på ett annat sätt. Nu har vi ju redan ett barn som är nummer ett, hur ska det finnas tid för ett till?
 
Mycket roligare saker än så har nog inte hänt den här senaste veckan. Nu laddar jag för slutspurt och de sista inlämningsuppgifterna så jag kan ägna mig åt bara graviditet och jobb de sista veckorna innan förlossningen. Bara 59 dagar kvar till bf. Om den kommer som Vendela så är det bara 40 dagar kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0