Ännu en vecka snart förbi

Den här veckan sprang ifrån mig med ilfart!
 
Det var en rätt intressant arbetsvecka med tal av alla ettor inom nationella provet i svenska. En av eleverna lyckades beröra mig till tårar med sitt tal (och hade nog lyckats med det även om graviditetshormonerna inte spökat i mig). Det var två väldigt intressanta eftermiddagar med tal och jag kände mig rätt stolt som deras lärare när de allra flesta presterade så bra!
 
Helgen hittills har varit rätt lugn. Igår lyxade vi till det med köpepizza till middag och den var minsann lika god den här gången som förra gången vi köpte från samma nya ställe. Idag bjöds vi på middag hos mina föräldrar. Det blev minsann trerätters med både skaldjur, avokado, oxfilé och färska bär! Jag kan ju säga att jag var redigt mätt när jag kom hem.
 
Varken igår eller idag gjorde vi många knop på dagtid. Lite småplock och fixande så att det ser någorlunda anständigt ut här hemma. Richard fixade sideboarden under tv:n så den blev lite mer stabil så nu står alla Vendelas dvd-filmer där och alla hennes spel är också undangömda så det är lite mer luftigt i bokhyllan i vardagsrummet nu.
 
Idag på förmiddagen var jag och Vendela över till grannen och köpte lite pärlor som hon annonserat ut på facebook och sen satt jag och Vendela och sorterade dem i flera timmar tillsammans. Då kände jag att det verkligen var längesen jag gjorde nåt med bara Vendela i fokus. Det händer så väldigt mycket annat i mitt liv hela tiden och det här förbaskade pluggandet snor alldeles för mycket kvalitetstid från henne! Dessutom är jag så skröplig i kroppen att jag knappt kan göra något med henne. Hon vill gärna leka på golvet och det är en ren omöjlighet för mig att sitta bredvid henne. Och inte kan vi gå nånstans tillsammans ute heller för det blir för smärtsamt. Men pärlsortering tillsammans vi köksbordet var en mysig aktivitet, även om vi kanske borde ha varit ute i det helt fantastiska vårvädret...
 
Nu på kvällen efter middagen har jag jobbat som en tok och än är det långt ifrån färdigt. Richard skulle åka iväg med Vendela en stund i morgon på dagen så då ska jag försöker få undan det mesta av rättningshögen. Men sen är det inte mycket kvar i jobbväg den här terminen. De flesta inlämningsuppgifter är avklarade och nu väntar bara slutspurt!
 
Delar med mig att mitt senaste samtal med Vendela när jag var på väg hem från jobbet:
 
V: Hej det är Vendela!
J: Hej Vendela, det är mamma.
V: Vems mamma?
J: Din mamma så klart.
V: Jaha 
V (långt ifrån luren): Pappa, det var bara mamma.
Och så la hon på.
 
Jag tror jag lägger ner det här med att försöka ringa hem på vägen från jobbet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0