Effektiv dag

Nu känns det äntligen som att det är lov på riktigt!
 
Idag började vi dagen med att städa här hemma. Det blev en storstädning med dammsugning av varenda liten vrå (eller ja, där Richard såg damm i alla fall, man kan inte förvänta sig för mycket av en karl). När det är lite ordning och reda här hemma har jag så mycket lättare att samla tankarna och fokusera på en sak. Annars går jag bara runt och tänker att jag borde ta tag i städningen och det blir liksom aldrig något riktigt lugn i kroppen. Men idag blev det gjort och därför kunde jag plugga effektiv på eftermiddagen medan Vendela och Richard var hos farmor och farfar och lagade ett handtag på Forden.
 
Till middag blev det tacos. Richard köpte såna där dyra, men mogna, avokados på Ica och jädrans vad goda de var! Jag käkade upp hela guacamolen själv och gissa om jag blev mätt sen?! Men gott var det!
 
Nu på kvällen har jag ägnat mig åt lite jobbande och pluggande. En kontroll av pluggandet gav mig en rejäl kalldusch då jag insåg att jag innan söndag måste ha läst 100 sidor till! Det är mäktigt många sidor när det handlar om matematikhistoria. Bara att bita ihop och börja läsa! 25 sidor om dan ska jag väl kunna klara av? Det dumma är ju bara att det händer så mycket annat roligt om dagarna också så pluggtiden blir inte så lång...
 
Men nu blir det sängen och några sidors läsning innan jag somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0