Ännu en vecka är över

Tiden flyger iväg!
 
Den här arbetsveckan var näst intill hysterisk. Det märks att det är betygssättning av tvåorna i matte och jag tänker på det en kollega (inte lärare) sa till mig vid lunchen nån dag i veckan: "Men är det inte nu de ska börja smöra för läraren?". Så var det kanske förr, till och med för "bara" 10 år sedan när jag gick i gymnasiet. Nu får jag mest hot, otrevliga kommentarer, påhopp, skrikande och smäll i dörrar! Väldigt lite smörande måste jag säga...
 
Helgen har iallafall varit givande, om än kort.
 
I fredags åkte jag på kryssning med Birka tillsammans med några nuvarande och före detta kollegor. Det var en väldigt trevlig resa med god mat och massor med skratt! Birka var en riktigt trevlig och fräsch båt med bra underhållning. Rekommenderas starkt om man vill slippa spystinkande korridorer och fulla drägg i vartenda hörn!
 
Richard hämtade mig vid båten och körde mig direkt hem till mina föräldrar där min käre mor bjöd på ärtsoppemiddag för sin sida av släkten som ett firande av sin födelsedag. Det var trevligt även om min visit inte blev så långvarig.
 
När jag och Vendela kom hem (hon hade varit hos mormor och morfar hela dagen) laddade vi för melodifestivalen, men efter första låten försvann Vendela iväg och när jag två minuter senare letade efter henne hittade jag henne i sovandes i sin säng, med släkt lampa och allt. Den där ungen slutar aldrig att förvåna!
 
I dag gick jag och Vendela upp vid sex (jippi!) och jag slumrade vidare på soffan en stund innan vi gick upp ordentligt. Sen begav vi oss till mormor i stallet. Vendela mockade bajs och lekte slavdrivare med mormor medan jag backade släp. För första gången kände jag att jag verkligen har koll på backandet! Men så körde jag betydligt lugnare också, jämför med tidigare gånger. Nu känner jag mig rätt säker inför uppkörningen. Ska bara hitta pappret med säkerhetskontrollen också så jag kan öva lite på den. Sen är det ju det där med vänstersväng på 90-väg, men det får väl gå som det går. Lite svårt att öva på kanske när jag inte har någon godkänd handledare än (tack Tranportstyrelsen för att ni är så snabba på att ta beslut!)
 
Resten av dagen har Vendela varit hos mormor och morfar medan jag har pluggat arslet av mig. Jag har en inlämning på 4 uppgifter imorrn och hittills har jag under 10 dagar lyckats lösa 2 av dem. Det lär bli en låååång kväll imorrn... Jag hade tänkt hinna längre än jag gjorde idag, men jag fastnade på ett och samma tal i över tre timmar på eftermiddagen och det höll på att göra mig tokig. Men sen dök lösningen upp som en blixt från klar himmel och jag kunde äntligen komma vidare!
 
Till middag blev det sushi, vilket Vendela blev väldigt nöjd över. Mindre nöjd med blev jag då hon prompt skulle ha 6 av våra totalt 12 bitar! Ja, dela lika är tydligen viktigt för 3-åringar. För mamman vore det trevligt att bli mätt... 
 
Nu blir det sängen. Sista veckan innan lov väntar, och som sagt, betygssättning i matte. Brrr, jag ryser av bara tanken!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0