Ge mig mer tid!

Just nu är mitt liv hysteriskt! Jag har lektioner i princip hela dagarna och på det kommer den extrainsatta stödlektionen och imorrn även öppet hus på skolan till klockan 20!
 
Två kurser har jag tänkt att jag ska klara av att plugga den här terminen också. Nånstans ska jag väl hinna försöka flytta hela mitt arbetsrum också så man kan börja förbereda för bebisens rum. Var nu den tiden ska tas ifrån? Idag har jag jobbat, kommit hem vid halv fyra, pluggat, lagat mat, ätit och nu jobbat igen. Jag hinner nog med lite mer jobb innan det är dags för sängen. Och imorrn ska vi inte ens tala om, då hinner jag inte ens träffa Vendela på kvällen!
 
Saken blir ju inte direkt bättre av att jag börjar känna av fogarna riktigt ordentligt också. Bära Vendela är numera uteslutet och gå någon längre sträcka är i princip omöjligt. Förra veckan blev jag sängliggandes efter att ha att ha gått fram och tillbaka till dagis med Vendela på morgonen.
 
Men allt är inte pest och pina, jag mår rätt bra i övrigt!
 
I förra veckan var nästan alla mina elever på skidresa så jag hade bara två lektioner på hela veckan! Resten av tiden var jag hemma och ägnade mig åt att rätta enorma högar med elevarbeten. En del pluggande hann jag med också. Och lite extra tid med Vendela.
 
Helgen var rätt oplanerad. Jag hade ett tandläkarbesök på fredagen som jag våndades väldigt inför, men som kändes som rena barnleken när notan bara slutade på 380 kr och jag dessutom inte hade några hål.
 
På lördagsmorgonen åkte jag och Vendela upp till stallet. Mormor passade Vendela medan jag lånade min fars bil och min systers transport. Sen ägnade jag 2,5 timmar åt att backa, backa och backa! Jag tog en körlektion i tisdags för att kunna utöka mitt vanliga körkort till att få köra lite tyngre kombination av bil och släp och fick då stränga order av bilskolläraren att träna på att backa. Så det gjorde jag och till sist slutade jag faktiskt svära och fick släpet att svänga ungefär dit jag ville. I början blev jag rätt frustrerad på både släp och bil, då släpet bara svängde fel och bilen är utrustad med parkeringssensorer som tjuter konstant när man backar med släp. Men till sist så! Det blir nog några backningar till innan jag känner mig säker på förfarandet.
 
Efter stallet åkte jag, Vendela, mormor och Emma till Enköping för en shoppingrunda. Det blev ett besök på Granngården, Willys och givetvis godisaffären till Vendelas stora förtjusning!
 
På kvällen stod Richard för veckans trerätters och överraskade faktiskt med crepes med gräddfil, lök och räkor till förrätt, riktigt fin hängmörad ryggbiff med hasselbackspotatis till varmrätt och en apelsinsallad till efterrätt. Han kan minsann också när han lägger manken till!
 
Nä, nu ska jag nog ta tag i lite vettigt innan jag kryper i säng. Jag sover iallafall bra än så länge, får vara glad så länge det förblir så. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0