Heeelg!

Den här fredagen var mer välkommen än många andra fredagar. Öppet hus på jobbet i tisdags tog rätt mycket på krafterna så onsdagen med lektioner fram till halv fem kändes oerhört tung. Torsdagen var inte mycket bättre den, men idag åkte jag från jobbet innan tolv. Eftersom det var 25% rabatt på ett helt köp på Kappahl skyndade jag mig in på hemvägen och köpte en ny skaljacka, skalbyxor och fleecetröja till Vendela. Alltihop gick på strax över 600 kr, vilket känns helt okej. Får se hur bra de står emot vatten sen i vår, men vi var väldigt nöjda med Vendelas förra Kaxs-jacka så det blir säkert bra.
 
Efter snabbshoppingen mötte jag upp Richard och Vendela på kinarestaurangen här hemma för en snabb lunch innan Vendela skulle till tandläkaren. Vilken duktig unge vi har, som svarade på tandläkarens alla frågor, klättrade upp i stolen själv och gjorde allt som hon blev tillsagd, trots att hon såg helt livrädd ut! Dock fick hon lite banning för att hon fortfarande använder napp, så nu blir det hårda tag. Men vilket helsike vi kommer att få! Hon har ju nappar överallt och är inte alls intresserad av att sluta!
 
Jag hann med att plugga lite på kvällen innan det blev dags för middag och sen var det fredagsmys med På spåret och fruktsallad som gällde. Vendela var vaken till efter nio, som ett resultat av att hon under natten till idag var vaken mellan 22 och 01.30 och sen givetvis slockande idag på eftermiddagen - totalt omöjlig att få liv i! Hon sover så himla bra några dagar i streck och sen plötsligt vänder allt och hon är vaken halva natten. Då blir allting bara kaos och det finns inga rutiner alls, vilket resulterar i att både hon och vi är dödströtta...
 
Nu ska jag iallafall ge upp för idag. Imorrn väntar backträning med transporten och födelsedagskalas på Ekerö!
 
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: tant stina

bananskal, potatisskal och äppelskal osv det vet jag vad det är............ men vad är skaljacka och skalbyxor?? Kanske sådant man skall ha på sig när man skalar frukt och rotsaker........ eller?
Det finns ju städrock,

Svar: Haha! Det är ju en ofodrad jacka (eller för all del byxor) som står emot både vatten och vind. Lite som regnkläder fast de andas (vilket galon inte gör). Perfekt på våren och hösten med ett fleeceställ under när det är blött i gräset och inte ösregnar.
skruttenli.blogg.se

2013-02-09 @ 11:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0