Intensiv helg!

Jahapp, så var det söndagskväll igen. Fasligt vad tiden går fort just nu!
 
I lördags började dagen med att jag och Vendela åkte upp till stallet. Vendela och mormor pysslade med Bugsy och mockning medan jag övade på att backa släp. Det gick väl inge vidare, mest för att jag inte såg nåt i snön. Det är rätt svårt att slicka kanten av vägen om man inte ser var den går... Men jag tycker nog att jag har rätt bra koll på backningen numera. Släpet svänger iallafall dit jag vill att det ska svänga.
 
När jag backat färdigt dök Tommy och Kattis upp med lille Charlie för en stund i stallet. Så Vendela visade Charlie hur man borstar en häst och hur man rider, men Charlie var varken intresserad av det ena eller det andra. Mocka bajs ville han däremot!
 
När vi kom hem igen bytte vi om och lagade lunch, sen var det iväg igen. Först blev det ett stopp på Toysrus i Barkarby där vi köpte en sån där hamster som åker runt och låter i en bana i födelsedagspresent till 3-åringen vars kalas vi skulle till. Det var verkligen bra pris på grejerna. Vi fick hamstern, kläder  och en dansbana till den för 150 kr. Ordinariepris var 500 kr! Sen bar det av vidare mot Ekerö och födelsedagskalaset.
 
När vi anlände till Bålsta igen var klockan halv sex och Vendela åkte direkt till faster för en middag hemma hos henne. Själv åkte jag hem och lagade en rätt snabb 3-rätters bestående av rårakor med gräddfil, löjrom och rödlök till förrätt, smördegsinbakad fläskfilé med potatisgratäng till varmrätt och pannacotta med gårdagens fruktsallad till efterrätt. Eftersom tiden var rätt knapp gick nästan allt käpprätt åt helvete! Jag lyckades få upp fläskfilén till 85 grader, brände givetvis både potatisgratäng och smördeg och fick inte pannacottan att stelna. Men smakerna var det inget fel på, även om det inte såg helt aptitligt ut...
 
Innan kvällen var slut hann jag med både Melodifestival och lite pluggande innan jag somnade ovaggad.
 
Imorse var det långt sängmys med Vendela innan jag orkade kravla mig upp. Efter frukosten städade jag lite i källaren medan Vendela tittade på Ronja Rövardotter och Richard meckade förstärkare. Vid lunch åkte vi iväg till Kvarnkojan för lite pulkaåkning och korvgrillning. Jag åkte snowracer med Vendela nedför backen och jädrar vilken fart vi fick upp. Dessutom åkte vi givetvis över guppen och Vendela skrek rakt ut av förtjusning. Hon knallade upp för backen själv de fem-sex gånger vi åkte och inte en enda gång gnällde hon, trots att hon ramlade flera gånger för att benen blev trötta.
 
Efter uteäventyret åkte Richard och Vendela till farmor och farfar en stund medan jag åkte hem och rättade elevarbeten. Det var verkligen inget roligt rättande! SAMTLIGA uppgifter om matematikhistoria (sista uppgiften i kursen) var plagiat och hämtade från wikipedia, direkt avskrivna utan ett enda eget ord. Så sorglig läsning och förmodligen ännu sorligare för både elever och föräldrar när jag talar om att de har fuskat.
 
Till middag blev det sushi till Vendelas stora förtjusning och sen blev det lite mer rättning och lite bokföring för mammas företag. Och nu är helgen slut, så det är väl bara att samla ihop spillrorna och krypaner under täcket!

Kommentarer
Postat av: Malin

Du har oxå lyssnat på isprinsessan nyligen?? =)

Svar: Hmm.. Vad grundade du det på? Uppenbarligen alldeles för länge sedan jag läste den eftersom jag inte kan göra samma koppling till den som du? :)
skruttenli.blogg.se

2013-02-13 @ 16:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0