Sportlov!!!

Det går lite så där halvskapligt för mig för tillfället. Bloggen hinner jag inte med alls, så det blir något inlägg när jag har nån minut över. Det märkligt är bara att hur effektiv jag än är och hur mycket jag än jobbar undan, så tar åtagandena aldrig slut.
 
I måndags var det inlämning av en uppgift i min ena kurs. Den inlämningen jobbade jag hysteriskt med så mycket jag bara hann fram tills att den skulle lämnas in. Så snart den var inne var det bara att köra igång med nästa kurs där det skulle hållas diskussioner på nätet under den gångna veckan. Intensivt kan man säga!
 
Till det lite jobb också såklart. Men den här veckan har jag bara hållt mina lektioner, inte gett mig på någon rättning, några åtgärdsplaner eller framtida planering. Det har inte gått. När jag satt mig på min skrivbordsstol på jobbet så har jag blivit alldeles matt och inte kunnat ta mig för nånting, utan bara suttit och stirrat framför mig.
 
I onsdags var jag och Richard barnfria då Vendela sov över hos mormor och morfar. Vi gick ut och åt tillsammans på kinarestaurangen och sen däckade jag i soffan efter Sveriges mästerkock. Totalt värdelöst sätt att spendera en barnfri kväll på, men det var verkligheten för den kvällen...
 
I fredags följde Vendela med mig till jobbet. Sen på eftermiddagen åkte hela familjen till Uppsala för lunch (sushibuffé till Vendelas stora lycka), fotografering inför nya körkortet och lite shopping till bebisen på Babyproffsen. Det blev en ny skötbädd, nytt spjälskydd och nya sängkläder. Sängkläderna var egentligen onödiga, men det var 40% rea på dem och det var med Laban-motiv, precis som bädden och skyddet. Dessutom var det  Richard som drog fram plånboken ;-)
 
Igår morse backtränade jag lite till med släpet och hoppas att jag ska ha tillräcklig koll på det nu. Imorrn är sista körlektionen inför uppkörningen och jag är lite lagom nervös kan jag lova! Både för lektionen och uppkörningen sen...
 
Under eftermiddagen igår både pluggade och rättade jag som en tok igen och idag skulle jag egentligen ha fortsatt, men det gick inte för då dök det upp nya uppgifter. Först skulle stallets bokföring ordnas och sen fick jag ett uppdrag som fadderansvarig för Äppelbo som tog en stund det med.
 
Men jag tog mig ut i vårsolen en liten stund på eftermiddagen iallafall. Jag och Vendela tvingade Richard att följa med oss på upptäcksfärd över den gigantiska snöhögen som finns på allmänningen precis framför vårt hus. Vendela hade snö upp till mage när hon försökte pulsa fram till skogen. Det blev en mysig promenad, precis lagom lång för att jag inte skulle bli sängliggandes av foglossning efteråt.
 
Visst ja, jag bakade en tårta nu i helgen också. (Varför jag nu tog på det?!) Det var en ganska enkel tårta som inte tog så där jättelång tid. Dessutom tog jag inte betalt för den utan bytte den mot en klippning av hon som ville ha den eftersom hon är frisör. Det känns som en mycket bättre deal än att få pengar för tårtorna, för tiden jag lägger ner motsvarar inte på långa vägar betalningen jag får. Så då är det bättre med tjänster och gentjänster :-)
 
Nu blir det dusch och sen liiiite mer pluggande innan jag släcker för ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0