Kalas nummer 3

Idag var det dags för Vendelas tredje och sista kalas. Hon har ju haft ett för sina (och mina) kompisar på själva födelsedagen, ett för släkten och sen nu ett tillsammans med Edwin för förskolekompisarna.
 
Det var en pigg och glad tjej som vaknade kl. 7 imorse och det första hon sa när hon kröp ner i vår säng (det var fortfarande mörkt) var att hon måste ligga och vänta på morgonen så att hon kunde gå till Edwin och ha kalas. Sen klarade hon inte av att ligga tyst i mer än 30 sekunder, så vi pallrade oss upp. Mig gjorde det inget, jag fick sova ostört hela natten. Jag behövde inte ens gå upp för att gå på toa under natten. Eller så gjorde jag det utan att jag minns det ;-)
 
Vid nio begav vi oss på snowracern i 20 minusgrader hem till Edwin. Radarparet hjälptes åt att ordna fiskdammspåsar, städa och duka. Sen blev det en väldigt väntan på kompisarna, men till sist dök de upp! Det blev ett väldigt lyckat kalas, även om det inte kom på många barn. Men jag tror att både Vendela och Edwin kände sig väldigt nöjda med dagen.
 
När kalaset var slut gjorde Cissi och Edwin oss sällskap hem och då passade vi på att åka lite snowracer i en backe i skogen. Det var ju så fantastiskt väder även om det var lite väl bitigt i kinderna.
 
Ikväll var det Richards tur att laga en trerätters. Det blev en toast skagen till förrätt, potatisgratäng och fläskfilé till varmrätt och äppelcidersorbet till efterrätt. Alltihop var väldigt gott och jag gillar konceptet med trerättersmenyn. Jag längtar redan till nästa vecka när jag får klura ihop en lite lyxigare middag.
 
Jag hade egentligen tänkt att jag skulle börja kolla på en film halv elva. Det är en film jag velat se sen den gick på bio, men jag tror jag får ge upp den tanken för jag är helt slut. Så även om jag vill se filmen, så kommer jag nog sova innan den ens börjar...
 
Så det får bli kudden istället. Tur att det är en ny dag imorgon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0