Tiden flyger fram!

Den här veckan har verkligen gått fort! När jag stod redo att åka till jobbet i måndags insåg jag att Vendela nog inte var helt frisk, utan hade en rätt ordentlig hosta. Så det blev till att krypa in i myskläder och spendera dagen med henne istället.
 
På tisdagen blev hon sämre med feber, men då ställde farmor och farfar upp som barnvakt medan jag åkte till jobbet och tog min enda lektion. På eftermiddagen jobbade jag sen hemma medan Vendela tittade på film.
 
På onsdagen vabbade jag igen och då kom Emma hit vid lunch och sen passade hon Vendela medan jag åkte till Uppsala för ett andra ultraljud. Allt såg ut precis som det skulle och det var skönt att få veta! Efter ultraljudet åkte jag hem till en tjej som jag kontaktat via facebook för att köpa mammakläder av henne. Jag köpte fyra par jeans (ett par sprillande nya) för 400 kr och imorrn ska Richard till henne igen för att hämta en kasse kläder till som jag inte hade kontanter till när jag var där. Så nu ska jag väl kunna se hyffsad ut de närmsta månaderna, trots att magen fläskar på sig allt mer.
 
I torsdags och fredags jobbade jag som vanligt eftersom Richard ändå var hemma.
 
I går var vi på kalas hos Love som fyllde tre och på kvällen var det jag som stod för veckans trerätters. Till förrätt blev det en ugnsgratinerad hummer med en fyllning som var bland det godaste jag ätit. Det var en blandning av västerbottenost, persilja, vitlök, creme fraiche och lite kryddor och det smakade hela ljuvligt till hummern! Till varmrätt blev det en risotto (första gången jag försökte mig på en sån och jag lyckades förvånansvärt bra) med stekt hälleflundra. Fisken blev också oväntat lyckad och rätten hade klart kunnat platsa på en restaurang. Efterrätten blev enkel och fräsch med turkisk yoghurt blandat med grädde och så lite mörk choklad och honung till det. Det blev en dyr middag, men så var den värd vartenda öre också, om man nu får skryta med sina egen mat :-)
 
Idag har jag och Vendela varit med Emma till ridhuset när hon red lektion för en ridlärare. Vendela somnade i mitt knä under lektionen så hon var väl inte så imponerad av utflykten. Men Bella uppförde sig strålande! Lastade på nån minut, gick att sadla och uppförde sig perfekt i ridhuset, även om Emma tyckte att hon var lite seg.
 
Nu ska jag krypa i säng. Imorrn blir det en lång dag,  men resten av veckan blir nog inte alltför ansträngande. Har en jädra massa att rätta, förbereda och dokumentera, men jag har bara två lektioner på hela veckan så dagarna känns lite mer fria!
 
Jag ska försöka plugga också. Läser två kurser på kvartsfart just nu och den jag börjat med handlar om matematikens utveckling genom historien. Fantastiskt intressant! Har idag läst om de 400 000 män som under 30 år ägnade sig åt att bygga Cheops pyramid! Helt galet!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0