TRÖTT!

Nätter till måndag är sällan mina bästa nätter. Jag har egentligen ingen jobbångest, jag bara sover dåligt och vaknar flera gånger i timmen hela natten. Trots det lyckades vi försova oss i måndags! Jag försover mig ALDRIG och nu måste jag ha missat att ställa larmet. Ingen fara på taket direkt, vi vaknade bara 20 minuter sent och det gick faktiskt att ta igen hyffsat.
 
Nätterna till tisdagar behöver jag komma i säng tidigit för att ta igen nätterna till måndagar. Då lämpar det sig inte att Vendela vaknar när vi går och lägger sig och först säger att hon måste kräkas, sen gråter hysteriskt i nån timme, slumrar bredvid mig i vår säng, vaknar och säger att hon vill gå tillbaka i sin säng, börjar gråta hysteriskt igen, säger att hon absolut ska sova på golvet i sitt rum och sen plötsligt blir på väldigt bra humör och ska leka. Hon höll nog igång till närmare halv två innan hon äntligen somnade på golvet i sitt rum, trots att jag hävdade att det var för hårt att sova där. Nån halvtimme senare vaknade hon och ville tillbaka i sin säng och sen kunde vi äntligen sova för natten. Alla tre var ju lite lagom möra när klockan ringde i morse...
 
Lektionerna är igång på jobbet och det känns väldigt kul att undervisa igen! Jag har dessutom så mycket nya idéer så här efter jullovet och då blir det extra roligt!
 
Efter min sista lektion åkte jag till gymmet en sväng och cyklade och crossade en stund. Kanske gjorde jag lite mer än jag borde ha gjort, för nu börjar det nog allt kännas att jag är gravid. Ländryggen tar snart kål på mig! Har för mig att jag hade problem med det med Vendela också, men då var det en sån bagatell mot foglossningen, så jag minns knappt att jag hade ryggproblem. Så länge jag slipper foglossning den här gången så står jag nog ut med ryggont. Och det är ju bara 21 veckor kvar nu...
 
Nu ska jag hänga tvätt och sen sooooova. Hoppas, hoppas att Vendela sover hela natten nu bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0