Tröttare

I natt höll vi på att ha en katt mindre. Vendela vaknade återigen mitt i natten och skulle absolut inte sova mer. Först kom hon in till oss och försökte somna om, men det gick inte. Då gick hon till vardagsrummet och la sig på soffan, trots att jag vägrade slå på tv:n åt henne. Täcke och kudde skulle hon inte ha, bara soffkuddar och filt. Efter tjugo minuters insomningsförsök där flyttade hon tillbaka till sin säng, men gav upp rätt snabbt och började spela på sitt keyboard och sjunga i micken istället. Då exploderade jag och tvingade henne att lägga sig i vår säng och till sist somnade hon faktiskt, efter att ha varit vaken i nästan två timmar. Och var händer då?! Jo, kattjäveln får fnatt och springer runt i hela huset och skriker, hoppar upp i sängen i 200 km i timmen och klöser runt bland täckena innan han far iväg ut i hallen igen. På nåt sätt lyckas Richard sova sig igenom mer än hälften av allt som händer och tröttheten gjorde att jag allvarligt var på väg upp för att strypa Tuborg där när Vendela äntligen hade somnat och han körde igång sitt race. Som tur var tystnade han så fort jag kom upp på benen och sen gick han och la sig nån annanstans.
 
Vendela sov tack och lov till klockan åtta imorse (fast jag föredrar att få sova ostört under natten även om jag måste gå upp tidigare) och jag började inte förrän halv elva, så vi kunde sova ikapp lite. Men jag är redigt trött om dagarna kan jag lova!
 
Lektionerna går för tillfället väldigt bra! Det är verkligen kul att undervisa igen och jag har bara roliga kurser!
 
I övrigt händer inte mycket. Jag orkar inte riktigt träna för tillfället, utan försöker få till två gånger i veckan. Däremot skottade jag snö i två timmar igår (jag arbetar i snigeltakt), men fick betala ordentligt för det på kvällen när fogarna gjorde sig påminda. Synd, för jag gillar att skotta snö. Eller mest gillar jag när det blir alldeles platt efteråt och snön vid sidorna går i knivskarpa kanter. Richard är ju inte riktigt lika pedantisk av sig när det kommer till skottandet och då gör jag det hellre själv.
 
Jag funderar på om jag ska ge mig på julgranen med en sekatör så den försvinner till helgen. Jag och Vendela plockade bort att pynt förra helgen, men nu hade hon hängt tillbaka kulorna igen. Fast bara de med guldfärg. Vet inte riktigt vad hon ville med det.
 
Igår red hon förresten Bugsy med Emma och mormor. När mormor skulle ringa mig för att säga att jag skulle hämta Vendela igen så stod hon och hoppade och skrek att mormor inte fick ringa, för hon skulle minsann flytta hem till mormor och morfar. Hon säger det titt som tätt här hemma också och när jag förklarar att vi kommer att sakna henne väldigt mycket om hon flyttar så svarar hon bara "Men jag kommer hem igen när ni saknar mig". Så enkelt är det tydligen! :-)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0