Braiga jag!

Idag har jag verkligen varit duktig! Gruppdiskussionerna på nätet i den ena kursen jag läser öppnade idag och då passade jag på att göra två inlägg direkt. Man ska delta i fyra olika diskussioner och nu har jag startat igång två av dem. Det betyder att jag under de två kommande veckorna enbart behöver inflika med ett inlägg till i de två andra diskussionerna. SKÖNT!
 
Arbetsdagen idag hörde inte till de lättare. Den började klockan åtta med måndagsmöte och slutade först kl 18 efter en elevvårdkonferens. Man kan säga att jag var lagom mör när jag körde hem, men jag var ändå vid gott mod eftersom jag känner att jag ligger i rätt bra fas med alla mina uppgifter.
 
I helgen pluggade jag som en tok! Förutom det hann jag med en del annat också. I lördags förmiddags tog vi en sväng till soptippen. Det är märkligt hur mycket skit vi fortfarande kan ha här hemma! Mest var det kläder som skänktes bort den här gången. Sex stora säckar tippades i klädinsamlingscontainern! Efter den insatsen väntade fika hos svägerskan som fyllt år och sen hann vi med en sväng till Hemköp för lördagsgodisinköp och en stund i lekparken.
 
Igår morse hade jag bestämt tid med Emma i stallet vid halv nio för att kunna köra henne till ridhuset. Det borde ju inte ha varit några problem, men Vendela vägrade ju att vakna! I vanliga fall sover hon aldrig längre än till sju, men igår var jag tvungen att väcka henne kvart i åtta för att vi skulle hinna! Så himla typiskt! Själv vaknade jag kvart över sex och låg bara och väntade på att hon skulle komma upp...
 
Efter ridhuset tog vi en till tur till soptippen, den här gången med lite mer otympliga grejer som det behövdes hästtransport till. Därefter lunchade jag, Emma, mormor och Vendela på Åbergs innan det bar hemåt igen för lite jobb och plugg. När det var avklarat rensade jag vidare i källaren och när klockan var halv sju var jag tröttare efter en hel arbetsvecka! Men det är skönt när saker blir gjorda!
 
Vendela fick bestämma middag och då blev det givetvis sushi. :-)
 
Nu ska jag ge upp för idag. Imorrn blir det en kort arbetsdag med påskpyssel på eftermiddagen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0