En härligt ledig söndag!

Idag var jag bara ledig. Eller nästan iallafall, ägnade mig åt lite bokföring efter middagen, men jag pluggade åtminstone inte. Hemtentan la jag i gula lådan i förmiddags så den inte kan ge mig mer ångest. Morgonen började med att Vendela tassade upp och försökte viska att hon var vaken. Sånt går sällan bra för henne för hon viskar några ord och sen pratar hon hur högt som helst. Efter lite mys i soffan var det dags för frukost och nog tänkte jag tanken att min dator stod dumt placerad på bordet när Vendela envisades med att hälla upp mjölk. Och tro fan att hon lyckades hälla ut halva mjölkpaketet över datorn! Men luftvärmepumpen har fler användningsområden än att agera husuppvärmare och klädtork. Nu körde jag på den på nästan 30 grader, ställde datorn framför och visst sjutton torkade eländet snabbt och fungerar än så länge utan några bekymmer! Lärde jag mig något? Ja! Kommer jag att minnas vad jag lärt mig? Förmodligen inte... Efter frukost begav jag och Vendela oss till Veddesta tillsammans med CIssi, Edwin och Edwins faster Elin för lite loppis. Eller rätt mycket loppis och väldigt mycket folk! Jag fyndade en fin vårjacka till Vendela, ett pussel och några böcker. Lunch intogs på Max och sen åkte vi tillbaka hem. Eftersom Edwin och Vendela ville leka mer så fick Edwin följa med hem till oss i några timmar. Det har sina för- och nackdelar att ta hand om två barn samtidigt. Fördelen är att de lekte själva i långa stunder och att jag då kunde ägna mig åt annat. Nackdelen är att de blev osams ibland och Vendela var duktig på att skvallra. Den andra nackdelen var att två barn som inte lyssnar är värre än ett barn som inte lyssnar... Men bara att nämna att Edwin nog inte kan komma hit fler gånger om de inte kan vara snälla tog rätt bra skruv ;-) Nu ska jag hoppa in i duschen och sen köra en handtvätt på nödvändiga kläder inför morgondagen. Trots all min fritid idag har jag inte tydligen inte kunnat köra igång en maskin tvätt. Tur att det är en ny dag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0