Första natten utan napp

Vendela sov hela natten utan att vakna och leta efter natten. Det känns i alla fall tryggt, även om hon har väldigt svårt att komma till ro när hon ska sova. Nu ikväll låg jag bredvid henne i en och en halv timme innan hon äntligen somnade. Det är så ovant mot hur det brukar vara. Och ikväll höll mitt mammahjärta verkligen på att brista när hon, efter att ha legat stilla en stund och faktiskt börjat komma till ro, kände något hårt i sängen och trodde att det var nappen. Jag kan verkligen förstå hoppet som måste ha väckts i henne i en millisekund innan hon insåg att det var en leksak. Hon tog fram den och sa mellan tårarna "Mamma, jag kände den här och trodde det var nappen" och sen kastade hon iväg den i rummet. Då kunde jag inte hålla borta tårarna. Min stora lilla tjej! <3
 
Dagen idag i övrigt har varit ganska bra. Jag hade sovmorgon och vaknade först efter tio! (Fast egentligen var det ju 9.15 om man jämför med gårdagens tid)
 
Efter en segmorgon blev det frukost först vid halv tolv. Vendela och Richard begav sig iväg på en långpromenad till Åbergs för lite lunch och lek medan jag stannade hemma i ett försök att plugga. Det gick väl så där kan man säga. Högen med uppgifter är så stor nu så jag vet inte var jag ska börja riktigt. Men jag kom igång litegrann i alla fall men det går riktigt långsamt.
 
Jag klickade hem ett par sommarsandaler till Vendela från Ellos också. Jag kom på att jag hade en rabattcheck på 40%, så den passade ju bra att köpa sandaler med. Det blev ett par rosa från Kavat med ordinariepris på 549 och som nu kostade 329. Helt okej rabatt om man säger så!
 
Innan middag passade jag och Vendela på att sätta ihop det dockhus som hon blivit lovad att få när hon äntligen sovit en natt utan napp. Vi köpte det för flera år sedan för halva priset på rean på Coop och betalade inte mycket för det alls. Superfint var det när det väl blev ihopsatt och Vendela blev väldigt nöjd! Askungefigurerna som fanns i gårdagens påskägg fick bli de första hyresgästerna. Jag kikade på nätet nu på möbler till huset och insåg att Vendela nog får klara sig utan sånt! Herregud, 250 spänn för en dockhussoffa är ju sinnessjukt! Jag ska kika vad min mamma har för prylar kvar från dockhuset jag hade när jag var liten så får Vendela ärva dem. Kanske köper jag några lampor som kan lysa, men bara strömadaptern till det kostar nästa 300 spänn - det är mer än hela huset kostade! Dom vet helt klart hur man tjänar pengar!
 
Nu ska jag plugga lite till innan jag lägger mig så kanske morgondagens uppgifter känns lite mindre motiga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0