Fredag igen?!

Det är ju helknasigt det här! Imorrn är det fredag igen! Veckan började ju nyss?

Kvällen ikväll är rätt värdelös! Jag ligger redan i sängen och skriver från mobilen (så det är därför det kanske ser konstigt ut) i vänta på att klockan ska bli lite mer så jag vågar somna utan att riskera att vakna pigg igen om några timmar.

Jag glömde min lunchlåda hemma imorse och eftersom jag inte ville ha nån blaskig soppa med pannkakor från skolmatsalen så nöjde jag mig med några knäckebrödskivor med ost. Sen slog det såklart tillbaka med migrän nu på kvällen. Men det är en rätt snäll attack. Jag tror jag klarar mig utan medicin bara jag får sova.

Efter jobbet åkte jag till Stinsen för att utnyttja rabattkuponger på Hm och Lindex. Jag letade egentligen efter en vårjacka till Richard, men det fanns inget vettigt så jag shoppade till Vendela istället. På Hm fick jag en t-shirt, ett par jeans, fem par trosor och fem par strumpor för mindre än 300 kr och på Lindex blev det en t-shirt, två klänningar och två par leggings för ungefär lika mycket. Jag kände mig väldigt nöjd med inköpen och Vendela behöver verkligen nya kläder! Varenda morgon de senaste två veckorna har jag fått rota runt som en galning efter nåt att ta på henne och när jag väl hittat nåt så har det varit för kort i antingen benen eller ärmarna. Det är som att hon vuxit ur storlek 98/104 på en vecka! De byxor jag köpte i januari i strl 104 är redan för korta!

Hon blir stor på många sätt den där damen. När det ringer på hemtelefonen är det alltid hon som svarar och hon svarar så duktigt med "Hej, det är Vendela". Men de senaste fem gångerna det har ringt så har det varit nån försäljare eller liknande som lagt på när hon svarat och då säger hon med irriterad röst "Hallå! Jag sa att jag är Vendela! Prata med mig!". Så idag när samma sak hände så tyckte jag så synd om henne som aldrig får prata med någon i telefonen, så jag sms:ade mormor och bad någon från deras hus ringa och då blev Vendela väldigt glad!

Nä, nu ska jag nog ge upp för ikväll. Jag var ju extra duktig igår och pluggade faktiskt dagens uppgifter redan då för jag tänkte att jag skulle hinna vara lite människa idag och kanske rensa lite mer i mitt arbetsrum. Då känns det lite extra värdelöst att vara sängliggande med migrän! Men jag får se det som att jag lär vara pigg och glad imorrn istället! :)


Kommentarer
Postat av: tant stina

jag hoppas du skämtar. vårjacka?? mitt i vintern

Svar: Är det något jag lärde mig i höstas i overalljakten så är det att man ska köpa kläder minst en halv säsong i förtid. Annars står man där och kan se sig om i stjärnorna efter säsongsanpassade kläder när rätt väder äntligen är här.
skruttenli.blogg.se

2013-03-22 @ 07:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0